lørdag den 7. juli 2012

Der er noget med stolene i Janderup


Der bor nogle varme sjæle i Janderup :o) Hvert andet år arrangerer de arbejdende udstilling for kunst og kunsthåndværk Folk & Kultur. Igennem årene blev udstillingen kendt og populær, i hvert fald i Vestjylland, og i dag er den Danmarks største arbejdende udstilling.

For 10 år siden, i 2002, har jeg selv besøgt den sammen med min svigemor, og blev imponeret over mange spændende ting og mulighed for at se hvordan de bliver lavet. Så da jeg så en artikel i avisen om åbningen af denne arrangement i dag, fik jeg lyst til se udstillingen igen, men nu i en ny perspektiv - efter jeg har haft forskellige håndarbejds projekter det sidste år, og efter jeg har startet min blog.

Det var en dejlig "gensyn" :o) Og et par steder fik jeg en god snak :o) Så som med en dame, der hækler farverige tasker og solhatte af plastikposer - det har jeg prøvet for nogle måneder siden og opgav, men fik et par gode tips og tricks af damen nu.

Der var også en dame med et hav af tasker, punge og kurve, flettet af kaffeposer og anden genbrug. Jeg har endnu ikke prøvet det selv, men synes at det er utrolig imponerende og inspirerende arbejde. Så fik jeg også tips og tricks her - måske bliver det til noget for mig. Jeg skal bare være lidt kreativ for at samle materialer - jeg drikker nemlig ikke kaffe... :o)

Jeg fandt også to Tilda-dukker, men ejeren var optaget og jeg kunne ikke vente... Det er også noget fra min ide-liste. Kunne godt tænke mig at lave den en dag :o)

Gennem hele udstillingen gik det som en rød tråd - stole i forskellige variationer. Og jeg kunne ikke lade være med at tage billeder af dem :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...