tirsdag den 21. august 2012

Begyndelse på en samling



Jeg har fortalt engang, at jeg ville lave en pung/taske, flettet af indpakningspapir. Jeg troede først, at jeg skulle være kreativ for at indsamle materiale. Sagen er at jeg ikke drikker kaffe, for ellers kunne jeg nemt og hurtigt samle indpakninger, - tænkte jeg.

Men i virkeligheden er det ret nemt - man skal bare kigge på de madvarer, som der bliver handlet tit, og se muligheder for indsamling af genbrug. Der er faktisk rigtig mange muligheder! Og når man først begynder at tænke på det, bliver man overrasket over hvor meget genbrug der ryger ud i skraldespandet...

Se nogle eksempler fra vores dagligdag:
  • Jeg køber mange frugtstænger til mine børn. De er så farverige, at det "skriger" næsten på at blive brugt til noget :o)
  • En anden mulighed er juice pakker Capri-Sonne. Dem handler jeg ikke så tit, men de sælges kassevis med 24 pakker i en kasse. Så kan det vel også blive til en lille sag :o)
  • Der er en masse indpakning fra de søde sager, som vi handlede under vores sidste tur til Tyskland. Håber på at det bliver til en bunke, når indholdet engang er spist :o)
  • Og så er der indpakning fra frosne grøntsager/frugter/kartofler. Man skal bare klippe kanterne af, vaske dem med sæbe, så får man et stort stykke. Nogle af dem er sølv farvede på indesiden, så man også kan vælge hvilken farve tasken/pungen skal være i :o)
  • Jeg har lavet en aftale med min svigemor om "levering" af kaffeposer. Det bliver dog en langsigtet projekt, da de drikker en pakke kaffe om ugen. Men det er også noget hjælp... :o)

10 kommentarer:

  1. Al respekt for dit projekt! Det må virkelig give en 'miljøbevidsthed'. Man smider bare SÅ ufattelig meget ud - alt er jo pakket ind i dag og noget endda pakket i både bakke og pose.
    Det er i øvrigt en imponerende samling frugtstænger du har;) I Fakta overfor banegården sælger de i øjeblikket frugtstængerne til kun 5 kr. pr- pose, fordi de lukker butikken ned (for en kort periode) her om 1 uges tid. Hvis du er heldig kan du nå at få en bunke;):)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for tippet! Købte dem i den Fakta for et par uger siden for 10 kr, og det var billigt. Men 5! Det vil jeg gerne kigge efter :o)

      Slet
  2. du har da allerede fået samlet en hel del :)

    hvis du er interesseret i det kan jeg godt samle kaffeposer til dig, det vil nok tage lidt tid da en pose holder omkring 14 dage, men med tiden kan der da blive en stak :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville jeg da have fat i. Så ja, selvfølgelig! Hvor er det pænt af dig - tak skal du have!
      Og tak for sidst endnu en gang :o)

      Slet
  3. Hej

    Jeg vil lige give dig et godt råd. Hvis dine kaffeposer er sådan lidt papir agtige, så er det en god idé at beklæde dem med tape eller bogbindingsplast.

    Jeg har lavet en pung af poserne fra frugtstænger, men jeg bruger kun de yderste poser da dem inden i som regl er helt revet i stykker eller røget ud i børnehaven. Du kan se nogen af mine fletterier på min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/jetteskreativeside

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for råd! Der er også nogle nyttige tips på din hjemmeside. Så tak for det hele! Vh

      Slet
  4. ellers skal du besøge når genbrug bliver guld :) hun har SÅ mange DIY på tasker og punge, kurve etc lavet af indpakningspapir :)

    -muabi.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har allerede snakket med hende, og jeg er fast læser hos hende. men tak for ideen. Vh

      Slet
  5. Hvos du er imteresseret vil jeg gerne sende dig en bunke kaffeposer mod porto. Har selv samlet i troen om at jeg skulle flette, men interessen er væk igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina! Et spændende forslag! Jeg kiggede på din blog efter din mail-adresse, men har ikke fundet den... Kan du så ikke skrive til min mail hvor mange poser du har, og hvad det bliver af porto, så tager jeg stilling til det. Vh

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...