mandag den 10. september 2012

Min kusines kolonihave

I dag har min kusine Lidia "rund" fødselsdag - hun bliver 60. Og i går havde hendes mand Viktor fødselsdag - han blev 64 år. Jeg vil meget gerne sige tillykke til dem, og ønske alt det bedste! :o)

Mens jeg var hos min mor for 2 uger siden, besøgte jeg min kusine og hendes mand i deres kolonihave. De bor i sommeperioden i kolonihavehus, hvor tiden går med at passe planterne, dyrke grøntsager, bekæmpe ukrudt osv.

Jeg havde ikke mit kamera med, og tog billeder med mobilen. Det var en varm solskinsdag, som har hjulpet til kvaliteten af billederne :o) Synes bare at I må se den frodighed, der var i deres kolonihave :o)
 
Dekorative græskar ligner gigantiske svampe.

  
 Der er 7 bistader i haven og honning bliver "pumpet" flere gange om året.

Og mange forskellige blomster. Her er asters.

Hanekam blomster er etårs planter og sås til af sig selv.

  
De her blomstrer hele sommer.

En blomstrende lian om 2,5 m høj gammel træstamme.

En ny plant for mig og velkendt for bierne - vokser som busk.

Enebærbusk er ca. 20 år gammel.

Dekorativ grønkål er kun til pynt - også en slags blomst.

Fra blomster til spiselig kål - blomkål.

Hvidkål

Videre i grøntsagsafdelingen - squash

Peberfrugt

Chile peber

Aubergine

Også rigeligt med søde vandmeloner - en positiv konsekvens af klimaforandringer :o)

Flere sorter af vindruer - Viktor kan dem udenad...

Pæretræer...


...og flere æbletræer

En plantage med hindbær kom ikke på billeder - jeg var bare optaget af at spise bærene :o) Men håber ikke at du synes at der mangler noget... :o)

4 kommentarer:

  1. Sikke en skøn have at have.
    God mandag til dig.

    SvarSlet
  2. Sikken dog en frodig kolonihave :-) Især græskarrene er "vilde"

    SvarSlet
  3. Wow, det må altså være FANTASTISK at kunne gå ud og hente selvdyrkede grøntsager ind!:) Vi har en lille bitte køkkenhave med diverse krydderurter og så ellers lidt rabarber og jordbær. Jeg elsker at bruge af havens spiselige 'kammer', men hvor ville jeg dog gerne også have frugttræer, bærbuske, græskar, kål...... Skønt ser det ud!:):)

    SvarSlet
  4. Hold da op, sikke en lækker have. :)

    SvarSlet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...