søndag den 21. oktober 2012

Dagen i dag (for mange år siden)


Denne historie har jeg hørt mange gange fra min mor, så hvert år på min fødselsdag tænker jeg på den dag, rettere morgen, for mange år siden, og kan næsten se billedet for mig...

Den dag vågnede min mor af veer, og begyndte at gøre sig klar til at tage til fødegangen. Mens hun gjorde det, kastede hun hurtigt blik ud ad vinduet. Min mor havde mange buske af krysantemer i haven, nogen i stil med dem på billedet (jeg kan godt huske dem, da hun dyrkede dem i mange år senere). Hun standsede et øjeblik - hele haven var hvid af sne, og krysantemumsbuskene stod med hvide snehatte på. Der faldt den første sne natten før... (den forsvandt dog i løbet af en kort tid)...

Billedet er lånt på www.svoya.ucoz.ru



12 kommentarer:

  1. Stort tillykke på dagen.
    Håber den bliver fantastisk, med eller uden sne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha', Linette! Det var en god dag :o)

      Slet
  2. Hvor må det være dejligt at have sådan en historie 'knyttet til' din fødselsdag:-) Sneen kan jeg dog godt leve foruden lidt endnu, men rigtig stort tillykke med i dag!:) Håber du får en skøn fejring af din lille familie:)
    TILLYKKE:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du ha'! Jeg fik flere overraskelser af manden og børnene, og dagen var rigtig god :o)

      Slet
  3. Tillykke med fødselsdagen. Håber du får en dejlig dag i det skønnt efterårsvejr

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha'! Det har regnet i formiddags, men det blev alligevel hyggeligt :o)

      Slet
  4. Sød historie. Om min fødsel blev det fortalt at det blæste så flaget blev revet i stykker på flagstangen. Tillykke på dagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Signe! Det er altid spændende at høre minder om dagen, så det gør dagen endnu mere særlig :o)

      Slet
  5. Åh en fin historie! Forsinket tillykke med dagen - har desværre ikke været online så jeg kunne lykønske dig rettidigt.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina! Det gør ikke noget med forsinkelsen - altid dejligt med en lykønskning :o)

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...