mandag den 7. januar 2013

Tilføj din blog til Blogtoppen og får flere læsere

For et par måneder siden har jeg tilmeldt min blog til ranglisten på www.blogtoppen.dk, og nogen tid senere kom min blog på deres startbillede og det så sådan ud:


Dermed fik jeg gratis reklame i en uge :o) Jeg kan dog ikke sige, hvor stor effekt det havde på mine besøgstal, da der var mange andre "aktioner" i gang på det tidspunkt... ;o)

Hvad er Blogtoppen? Det er en rangliste over danske blogs, som bliver opdateret hver uge, således at en gang om ugen vil blogs falde eller stige i graderne.

På listen kan man finde rigtig mange af de kendte og populære, men også mange almindelige danske blogs. Lige i øjeblikket er der omkring 2100 blogs på Blogtoppens liste, og min blog er nr. 144 på listen (ikke så dårligt, vel? ;o))

For at din blog bliver rangeret på Blogtoppen, skal man selv tilmelde den. Det er meget spændende at se hvor godt din blog klarer sig i forhold til andres, men det bliver primært brugt af mange til at søge rundt og se hvad der rører sig i Bloglandet. Dermed er Blogtoppen et oplagt sted at få nye læsere fra.

Blogtoppen inddeler alle blogs i kategorier, så man kan finde frem til blogs inden for et bestemt emne. Man har også mulighed for at søge efter stikord fra beskrivelserne.

Det er ret nemt at tilføje sin blog til Blogtoppen. Man opretter sig som bruger på Blogtoppen, tilføjer sin blog med navn og beskrivelse. Derefter får man en mail med en HTML-kode, der skal indsættes på bloggen som en gadget. Alle skridt er beskrevet på hjemmesiden, og der er også en god videoforklaring til hvordan man indsætter "tælleren" på sin blog.

God fornøjelse! ;o)

29 kommentarer:

  1. Men det er da ikke rart at være nr. 2100

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, bestemt ikke... Men så skal du bare "arbejde" for at komme højere op i rangen ;o) Det kan ogaå faktisk gå nemt af sig selv, hvis du er aktiv på din blog, og læsere der kigge til :o)

      Slet
  2. Det kunne da være jeg skulle prøve det.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  3. Pinligt, men jeg har simpelthen ikke hjerne til det....min kode er laaaaaaaaaaaaang og jeg får også besked om at den indeholder ugyldige tegn....kan det være pga. min browser?
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er det et stykke tid siden, jeg lavede det, men jeg kan ikke huske noget med ugyldige tegn... :o/ Koden er lang, og du skal oprette gadget "HTML/Java script" - du skal ikke tænke på udseendet af den eller andet, bare indsæt koden og placer gadget et sted nederst på bloggen. Jeg tror ikke at browser skulle være et problem, men ved ikke så meget om det... Det lyder som om jeg er "meget" til hjælp... :o/

      Slet
    2. Min søde mand kunne heldigvis hjælpe mig og han måtte give mig ret i at min kode ikke lignede den i videoen og at jeg derfor ikke kunne gøre som de viste, men det lykkedes (fordi han vidste hvordan jeg skulle gøre;-)).
      K.h.
      Christina

      Slet
    3. Dejligt at høre at det lykkedes! ;o) Har han så rettet i koden eller hvad gjorde han?

      Slet
    4. Jeg indsatte den et andet sted end de skrev, men det virker:-)

      Slet
    5. Nu er det meget sjovere at kigge på Blogtoppen, når I andre også er med ;o) Jeg kan se at enten dig eller Frk. Garnglad bliver "ugens højdespring" på Blogtoppen ;o)

      Slet
    6. Det er da sjovt:-) Men ved du hvordan det virker? Jeg undrer mig bare over at iflg. blogger havde jeg 326 visninger igår, men iflg. blogtoppen har der været 174 besøg i denne uge. De må måle forskelligt.
      K.h.
      Christina

      Slet
    7. Ja, det er forskelligt. Blogger tæller alle klik, mens Blogtoppen tæller kun nogle bestemte besøg. Der er noget der hedder første gangs besøg, unikke besøg og tilbagevendende besøg - de begreber bruger alle statistik programmer af den slags. Hvilke af dem Blogger tæller med, ved jeg ikke...

      Slet
  4. Det skal prøves tak for tippet

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt! Du kan også læse om nogle tips og triks her i kommentarerne ;o)

      Slet
  5. Svar
    1. Det var så lidt! God fornøjelse! ;o)

      Slet
  6. Ja tak for deling Elena! Nu er jeg også med!
    Jeg har anbefalet dig derinde : )
    Hvordan kan man se hvor man er på listen?

    SvarSlet
    Svar
    1. :o) Jeg har lige været på Blogtoppen, og så at din blog var kommet på :o) Det bliver spændende! :o) Og mange tak for anbefaling!!

      Lige nu er du den sidste på listen (da du er ny og meldte dig som den sidste). De laver ny rangering 1 gang om ugen, efter en uge er slut. Dvs. på mandag får du en ny placering. Du kan bare slå din blog op i søgefeltet på forsiden og se din placering.

      God aften! :o)

      Slet
    2. Ej sorry men hvor står der hvilket nr de folk er på listen? Jeg kan slet ikke se det! : )

      Slet
    3. Anna, når du står på forsiden af Blogtoppen, er der et søgefelt over selve listen med blogs. Skriv f. eks. Bjørn så får du listen med alle blogs der indeholder ordet. Nummer på listen står med fed til venstre for hver blog.
      En anden mulighed er bare liste frem til dit nr. - nederst under listen er der numre for sider (hvis der er flere).

      Slet
  7. Tak for tippet. :) Nu har jeg tilmeldt mig derinde.

    SvarSlet
  8. Det må da lige prøves, tak fordi du deler.

    SvarSlet
  9. Jeg har lige prøvet at tilmelde mig og det var altså ikke helt nemt. Da jeg så endelig troede at jeg havde fået det gjort stod der at jeg havde haft 0 besøgende den sidste uge, men det er måske fordi bloggen lige er registreret?? Hjæææælp :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej. Jeg har lige kigget på blogtoppen og kunne ikke finde dig... Hvornår har du meldt dig til? Vil du ikke skrive til min mail? Mvh

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...