fredag den 1. februar 2013

Mine remser

Jeg har fået lavet mine egne remser :o)) Det er dog ikke nogen almindelige remser - de består af en række tal, der kører rundt i hovedet mens jeg hækler...

Her er et par eksempler. Den første remse lyder sådan her:
6
12
18
24
30

Eller en anden remse:
2
2 - 1
2 - 2
2 - 3

Du er nok forvirret når du læser det her, så må jeg hellere forklare. Det er simpelten hækleopskrifter, der er blevet til remser! :o) Jeg hækler mange ting, der starter med en cirkel. Den første remse er antal masker i hver omgang, mens den anden remse er udtagninger og almindelige masker i hver omgang... Virker det lidt kompliceret? :o)

Jeg må nok indrømme at jeg har matematisk hjerne, og så hækler jeg meget i øjeblikket, så alle tal fra hækleopskrifterne har sat sig på en bestemt plads i mit hoved. Det kører næsten per automatik, og hvis jeg laver en fejl, bliver den hurtigt opdaget ved hjælp af mine remser ;o)

Er jeg lidt skør? Måske - men kun en lille smule ;o)

12 kommentarer:

  1. Lidt krea-skør måske, men ikke slemt :-) Jeg kender også godt til de remser, de er med til at holde styr på det hele.. God weekend..

    SvarSlet
  2. Ja disse remser kender jeg også og det er ikke så tosset at have lidt styr på omgangene :)

    SvarSlet
  3. Jeg håber ikke det gør ondt :) vi har vel hver især vores særheder , hihi
    www.leneskage.dk

    SvarSlet
  4. Jeg gør præcis som dig :-)

    SvarSlet
  5. Når man hækler meget kommer disse remser meget hurtigt ind i hovedet.
    Hvis du er krea-skør så er jeg det nok også. Men det gør ikke ondt ;)

    SvarSlet
  6. Det er beroligende at høre at jeg ikke er den eneste "skøre" her i Bloglandet ;o) Det er, som jeg kan læse, ikke noget skørhed, men en almindelig vane! Tak for jeres kommentarer og god weekend! Kh

    SvarSlet
  7. Hhhmmmmm - det er jo fint, hvis du kan bruge det - jeg forstår intet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror at det kommer an på hvad man hækler. Som jeg kan se på reaktionerne her, så er det noget man bruger ved at hækle rundt. Så det vil give mere mening, hvis du prøver at hækle en cirkel...

      Slet
  8. Det ser indviklet ud. :) Jeg forstår intet af det, men måske det kommer en dag, hvis jeg nogensinde bliver skarp til at hækle som dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan sagtens følge dig i det! Synes bare at jeg har hæklet så meget på det seneste og meget af det i det her opskrifter, så det kører lidt rundt i hovedet med alle de tal :-)) Jeg har tænkt på at skrive en mail til dig ang. vores byttehandel - håber at finde tid til det i morgen :-))

      Slet
  9. Jamen... Jeg troede da jeg øvede tabeller.... Som da jeg gik i skolen;-)

    Jeg har de samme remser;-)

    Kh
    Hanne

    SvarSlet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...