tirsdag den 2. april 2013

De store børn...

I dag var det Martins første dag i SFO, mens Julia startede på førskolestue i børnehaven - faktisk på Martins plads. De sidste halve år har vi snakket og tænkt meget på Martins skolestart. Men da vi for et par uger siden fik besked om at Julia skulle flyttes efter Påsken, gik det pludseligt op for mig at om et år skal hun også begynde i SFO, og så har vi ikke bare ét stor barn (Martin), men to store børn... 

Lige pludseligt kunne jeg se at de er vokset så meget - de er blevet høje og forstår og kan forklare mange ting. Martin er blevet ekspert i Minecraft og Skylanders, og når jeg hører ham forklare Julia noget om det, føler jeg at lige på det punkt har vi byttet rollerne :o) Han elsker også at forklare noget, og det gør han tit, eller rettere næsten konstant - noget, han lige har hørt, bliver hurtigt til en hel teori, og så skal jeg høre den igen og igen... :o)

Tanken om at de er blevet så voksne er lidt uvirkelig, da vi er vant til at betragte dem som babyer. Men når jeg kigger på det her billede af Martin, forstår jeg at den dag, han skal konfirmeres, ikke er så fjern fremtid...


Billedet har jeg taget for to uger siden, da Martin skulle til afslutningsfest i børnehaven :o)

8 kommentarer:

  1. Uh ja de bliver store de børn, alt alt for hurtigt!
    Hvor er han dog en lækkerfyr, han kommer da til at have mange kærester... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha, og så bliver man lige pludseligt kaldt svigermor :o))

      Slet
  2. Ej hvor ser han sej ud:) Og ja de vokser så hurtigt. Mindstemanden startede førskole 1 marts og han skal hverken vinke eller ha' et kram når jeg går:( det prøver jeg nu at stjæle mig til alligevel:) Han elsker skolen og når de de går i sfo efter endt skoledag, er det 1 og 2 klasse drenge han også leger med:) Hvor blev tiden dog af....

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar! Ja, jeg kan se nu at han er under stor forandring efter han startede i sfo. Det er jo mere sevstændig verden end bhv...

      Slet
  3. Ih Elena - hvor er han sød! SÅ fin i tøjet og han ser meget forventningsfuld ud - jeg håber det er gået godt med SFO-start.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina! Det går rigtig godt i sfo'en. Han er meget glad for mere frighed, og så er der flere ting, der svarer til hans alder. Bl. a. 2 PlayStation maskiner og flere nye spil - dem er han begejstret for :o)) Så man kan godt fornemme at det var på høje tid at skifte :o)

      Slet
  4. Min er også lige startet i SFO og du er ikke den eneste der har svær ved at følge med.

    SvarSlet
    Svar
    1. :o))
      Har for nyligt prøvet at spille Skylanders sammen med ham - tja... det er bedst at se hvordan han spiller... :o))

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...