søndag den 16. juni 2013

Nu har jeg gjort det...


Endelig tog jeg mig sammen og flyttede alle blogs fra min læseliste over til Bloglovin, og nu kan jeg deltage i jeres skønne giveaways, hvor det kræves at være fast læser :-D

Om to uger er det slut med Google Reader - har du husket at overføre din læseliste? Det er ret nemt - man bliver guidet af Bloglovin, og så tager det bogstaveligt talt 2 klik - et klik på knappen "Import from Google Reader" og et klik på knappen "Accept".

Jeg har også fået Bloglovins App til min mobil og synes at det gør det dejligt nemt at følge andre blogs mens man er på farten. Det, der er udfordringen ved at bruge Bloglovin på mobilen (efter min mening), er at kunne lægge en kommentar til et indlæg med sin Google-profil. Jeg har haft et par forsøg uden held og måtte eksperimentere lidt. 

Jeg er ikke sikker på at min løsning er den rigtige, men det virkede for mig, og her er den:
1. Jeg har åbnet Google i en ny side på mobilens Safari, og loggede på min profil. Siden må ikke lukkes, således at man hele tiden er logget på.
2. Det indlæg, som man ønsker at kommentere, åbnes fra mail besked (jeg modtager automatisk mail, når der er postet nye indlæg på blogs fra min læseliste) - på den måde kommer man direkte på bloggen. Alternativt kan man bare åbne en blog i Safari (i en ny side). På de to måder bliver din Google-profil identificeret af den blog, du åbnede, og man kan kommentere som sædvanligt.

Alle mine forsøg på at kommentere ved at komme på et indlæg fra Bloglovins App mislykkedes. Den kunne ikke finde min Google-profil, selv om jeg var logget på. Det kunne godt være at man skal bruge Bloglovins profil til kommentar, men hvordan og hvorledes? Er der nogen af jer derude, der har erfaring med det? I må da gerne skrive til mig!

Uanset hvad, håber jeg at vi ses efter den 1. juli, når Google Reader er gået bort! ;o)

4 kommentarer:

  1. Jeg har min side hosted på webhotel, bruger en wordpress skabelon, så jeg har generelt svært ved at lægge kommentarer på f.eks. din blog, da jeg så skal bruge min google konto, som henviser til min gamle blog. Dvs. jeg skal skrive navn og url, men det kan kun vælges på nogle blogs...
    Via mobilen går det helt galt :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt se at det er svært. Der findes vist ikke løsninger for alle - øv...

      Slet
  2. I det hele taget er det ofte svært at lægge kommentarer på mobilen, synes jeg. Men jeg brugte også fremgangsmåden med at åbne i Safari osv. Nogle gange giver jeg dog op. Men jeg elsker at læse blogs på Bloglovin på mobilen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig med dig hvad angår kommentar og Bloglovin. Jeg er nu ret glad for at jeg skiftede til Bloglovin - det er dejligt med mulighed for at følge blogs på mobilen :o)

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...