fredag den 9. august 2013

Livet efter Google Reader

For over en måned siden lukkede Google Reader. Forud var der meget panik rundt omkring i Bloglandet, og mange fik travlt med at flytte sine faste læsere og blogs fra sin læseliste over til alternative steder som Bloglovin og Facebook. Men så kom den 1. juli, hvor Google Reader skulle ophøre... Og hvad så? 

Jeg har stadig mine faste læsere via Google Friends Connect, og jeg har stadig min læseliste med blogs, jeg læser fast, på Blogger...

Jeg fortryder slet ikke, at jeg fik min læseliste over til Bloglovin. Med Bloglovn har jeg bedre muligheder for at følge blogs fra mobilen. Men det er også rart at åbne Blogger og læse andres indlæg der fra.

Min teori omkring hele denne situation er følgende. Hvis du nogensinde kiggede på Google Reader, så ved du, at det var en læseliste med de blogs, man valgte at følge, dog så den ret anderledes ud end den liste, vi kender fra Blogger. Det var i hvert fald forvirrende for mig, hvordan man skulle bruge det...

Jeg tror heller ikke, at Google Reader blev rigtig brugt. Især efter Blogger for et par år siden ændrede sit betjeningspanel, og fik integreret læselisten fra Google Reader direkte på startsiden af Blogger. Så må det være, at afskaffelsen af Google Reader betød kun afskaffelsen af den ekstra læseliste, som alligevel ikke blev brugt... 

Hvad tror du? Hvad er dine oplevelser fra "livet efter Google Reader"?



6 kommentarer:

  1. Jeg har haft nøjagtig samme oplevelse som dig. Jeg tilmelder mig stadig som fast læser på blogs via Google Friend Connect, men også via Bloglovin. Og jeg får stadig nye læsere på min blog via Friend Connect, og via Bloglovin. Jeg importerede min læseliste til Bloglovin, og følger med på mobilen, hvilket jeg er glad for. Jeg får faktisk læst flere blogs dagligt en før jeg fik den på mobilen. Jeg læser stadig nogle gange på Blogger, ligesom jeg altid har gjort. Desuden har jeg aldrig brugt Google Reader, så jeg savner den ikke ;9

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også at jeg læser mere på andre blogs nu via Bloglovin.

      Slet
  2. I midten af denne uge spurgte jeg faktisk selv mine læsere hvad der egentlig er sket med Google Reader, men fik ikk rigtig nogle svar...Mit gæt er at en fjer blev en fem høns og måske var det et rigtig godt "stunt" til at få flere over på Bloglovin...Jeg ved det ikke, skal heller ikke gøre mig klog på det. Jeg er også tilfreds med Bloglovin, men har også stadig min rubrik fra Google RFC på min blog.....

    // Rikke //

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig med dig. Al den snak var ret overdrevet og Bliglovin har sikkert udnyttet situationen...

      Slet
  3. Jeg hoppede også over til Bloglovin, men hvorfor ved jeg ikke. Måske som Rikke skriver, at en fjer blev til fem høns. Jeg har fornyelig forsøgt om jeg kunne se en forandring og det er ikke lykkes for mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man kan ikke se nogen forskel, når man logger på Blogger. Det er også det jeg har noteret, og nu efter et stykke tid, undrer mig over al den paniksnak, der var i Blogland i maj-juni...

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...