tirsdag den 29. oktober 2013

Halloween hygge uhygge

Her i Danmark er vi lidt skøre ;o) I oktober måned hvert år sker der noget forvirrende - man fejrer Halloween og går samtidigt i gang med juleforberedelser, så de to bliver blandet sammen. Prøv bare at åbne en tilfældig reklameavis i denne uge - butikkerne ved ikke rigtigt hvad de skal gøre... Egentlig er det Halloween den 31. oktober, men vi er så vilde med Jul, at reklamekampagner for julevarer bliver skubbet i gang tidligere og tidligere hvert år. 

Meen... Man kan da nok huske at det er Halloween nu. Først vil jeg vise lidt Halloween-hygge ;o) I sidste uge har vi hygget os med ovnbagt græskar. Opskriften er noget fra min barndom og uhyre nem - rens græskar, skær den i både, drys med lidt sukker og bag i ovn ca. 30-40 min. Mums :o)



Og så lidt Halloween-uhygge skal der også være på "programmet" ;o) Tror ikke at I ønsker at møde det her fyr en mørk aften... :o) Men så meget uhygge er det slet ikke, for det er mig, der har masken på, og den kan tages af :o)



God Halloween hygge og uhygge til jer!

4 kommentarer:

  1. ...... som om vi ikke når julen?

    Jeg er lidt træt af alle de amerikanske traditioner, vi bliver overfaldet med. Når det så er sagt, synes jeg det er enormt hyggeligt med alle de græskarhoveder, der står rundt omkring. Måske dit bud er en aaaaanelse for skræmmende ;-)

    Synes altid det er voldsomt hyggeligt, når butikkerne begynder at pynte op til jul, men....... ku' de ikke lige vente lidt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er heller ikke til alt det uhyggelige, der er typisk Halloween, men elsker alle græskar og orange farver, som i øvrigt passer så godt til årstiden og naturen nu. Masken har jeg lånt til billedet af sønnens skolekammeret, da vi var til Halloween-festen i deres klasse :o)

      Slet
  2. Jeg elsker græskar! Især hokkaidoen, som smager helt fantastisk - både bagt og som suppe! Jeg har aldrig bagt dem med sukker, men derimod med salt, olie og fx timian eller rosmarin. Det bliver jeg aldrig træt af!

    Jeg er en af dem, som er blevet ret glad for halloween. Jeg synes, det er hyggeligt med både udklædning og fine, udskårne græskarhoveder. Det passer godt til den efterhånden mørke tid.

    Julen må godt vente lidt. Dog har jeg faktisk allerede købt kalenderlys ;-) Så er jeg ligesom på forkant og skal ikke tænke mere på det. Jeg er spændt på, hvor længe jeg kan lade julekuglerne blive i butikkerne. Jeg vil jo gerne have fat i de flotteste ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er lige præcis hokkaido græskar jeg har bagt. Jeg har set på nettet, at man laver den med salt, olie og krydderier - den har jeg ikke smagt. Men tror alligevel at græskar er et dessert grøntsag, da det mest typisk bruges til grød, kager osv. Eller er det bare mig, der tror det... Min mor har tit bagt boller med græskar (i min barndom) og kogt risengrød med græskar, og begge dele var søde :o)

      Helt enig om halloween og jul - jeg kan godt lide begge dele, og deres hyggelige side. Men foretrækker at tage tingene i en rækkefølge. :o)

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...