onsdag den 4. december 2013

Sønderjysk kaffebord på Gram Slot

I søndags har vi været til Sønderjysk kaffebord på Gram Slot, som jeg har glædet mig rigtig meget til. I flere år har jeg tænkt på at smage sønderjysk kaffebord, og nu, når jeg også arbejder i Sønderjylland, skulle det bare være :o) Der er ikke så mange muligheder for at komme til Sønderjysk kaffebord. Vi har valgt at tage det på Gram Slot, som er tættest på os.

Gram Slot er en gammel historisk bygning i ret god stand. Men der er alligevel mange skæve ting i den, som har en vis charme - skæve gulvbrædder, dørkamme, vindueskamme, enkelte vægge var også skæve osv. Selv juletræet var skæv - naturligvis pga. blæsten, men det var en sjov detalje :o)

Selve kaffebordet var godt, men uden wow-oplevelser. Vi fik 21 bagværk, og alt sammen smagte godt. Dog alle kager, bortset fra en, kendte jeg i forvejen, mens jeg forventede flere nye smagsoplevelser... ;o)



Det stakkels skæve juletræ

Udsigt fra et vindue

I spøgelsesværelset

Model af slottet

Originalen ;o)

8 kommentarer:

  1. Det lyder nu hyggeligt med et Sønderjysk kaffebord :-)

    SvarSlet
  2. Det lyder til at have været ret hyggeligt! Jeg har aldrig været til sønderjysk kaffebord.
    Der er et eller andet specielt over sådan et slot, synes jeg. Da vi var der sidst til julemessen, var vi også inde i spøgelsesværelset.

    SvarSlet
    Svar
    1. Når jeg og børnene nu ser Jul på slottet-julekalender på Ramasjang, ligner det alt det, vi lige har set på Gram slot ;o)

      Slet
  3. øv, en skam der ikke var billeder af kagebordet. og hvis du er til endnu en omgang sdr.jysk kaffebord (på et slot) er der ofte også sådan et på Sønderborg Slot. Tror det er engang i løbet af sommeren/sen sommeren...

    // Rikke //

    SvarSlet
  4. Jeg kan godt forstå du har fået kager nok. 21 styk hold da og du var igennem dem alle? godt gået.
    bare din mave kan holde til det :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Nej, Henriette, jeg har ikke spist dem alle, men kun dem, jeg bedst kan lide - det var dog en del, og så den nye kage - rugbrødskage, den smagte godt :)

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...