fredag den 16. maj 2014

Den som dræber...

...lysten til at blogge...

De sidste et par uger havde jeg ikke så meget lyst til at lave nogen indlæg. Jeg havde mine egne tanker og bekymringer, en travl periode på arbejde samt en anderledes prioritering i fritiden. Der er dog også nogle andre, rent blogmæssige ting, som har været frustrerende de sidste måneder. 

Af og til læser jeg indlæg om manglende lyst til at blogge og dalende antal kommentarer. Jeg vil ikke klage over antal af kommentarer - dem får jeg og det er fint nok. Jeg forstår også godt at vi alle har nok at se til In Real Life. Og hvis man skulle kommentere i det mindste en del af de hudrevis blogs, hvor man er tilmeldt som fast læser, ville det også optage en del tid. 

Det er kun 24 timer i døgnet, og man må prioritere tingene i det daglige. Tiden ved computeren går ufattelig hurtigt, så man har et dilemma om tiden skal bruges på det eller f. eks. sammen med børnene/familien...Kender I det? Men jeg forsøger alligevel at følge min lyst til at sige noget, og kommentere når jeg har noget at sige...

De sidste et halvt år har jeg kæmpet med spam-kommentarer, som min email Inbox blev bombarderet med. Jeg har skrevet om det på bloggen, og har også kontaktet nogle personligt, da det var helt umuligt med spam fra deres blogs. Lige nu er det faldet til det niveau, som man kan leve med - et par spam-kommentarer om dagen... Men spammere går slet ikke i stå, og i den sidste måned er jeg begynd at få spam fra nogle helt nye blogs...

Der var også en diskussion i forbindelse med, at en blogger har opdaget en kopi-blog med indlæg og billeder fra sin blog. Dem, der fulgte diskussionen, kunne læse en masse forklaringer om linkspamming, phishing og kopi-blogs. Men på trods af alt det er der stadig mange, der tror at spam-kommentarer er en harmløs ting - man sletter dem bare på sin blog... 

Hvad angår konsekvensen for mine kommentarer, så har jeg valgt ikke at kommentere på de blogs, hvor spam kommer fra. I nogle tilfælde har jeg taget en ret drastisk beslutning om at melde mig helt fra bloggen. Det løser intet mht. spam-kommentarer, for de kommer fra gamle indlæg, som jeg allerede har kommenteret. Men jeg synes, at hvis en blogger ikke vil tage det alvorligt, bare fordi man ønsker kommentarer fra personer uden Google-profil, så er det ok at miste "kunder i butikken", dvs. faste læsere...

Mange er jo smuttet til Instagram, hvor kommunikationen foregår på en livlig måde. Sidste sommer har jeg også lavet en profil på Instagram, men der sker i det hele taget ikke en dyt på den. Jeg føler ikke at Instagram er lige mig, desuden kan jeg lide at lave blog og læse hos andre... 

Mine sidste giveaways lignede en fiasko pga. alt for få deltagere. Jeg giver først og fremmest skylden til mig selv - noget har jeg da fejlvurderet. Men jeg kan også se nogle tendenser i Bloglandet, hvor tingene bliver mere og mere kommercielle... Der er efterhånden så mange sponsorerede giveaways, at en præmie med en håndlavet ting eller noget fra gemmerne drukner simpelt hen i det...

Lige nu overvejer jeg hvad jeg kunne gøre anderledes med mine giveaways og min blog i det hele taget... Har du nogen gode input?..

30 kommentarer:

  1. Jeg er også super glad for de kommentar jeg får, og har heller ikke noget at klage over, kan ikke mærke nogen forskal på nu og da jeg startede for 1 1/2 år siden, men min blog har heller aldrig været voldsomt meget besøg, men har jo så heller ikke gjort noget for at den skulle blive det :-)
    Jeg har også lavet en profif på Instagram, men syntes heller ikke at der sker noget spændende der og det er sjældent jeg går på !!!
    Jeg har kun lavet en give away, hvor der heller ikke var mange som deltog, men hvad jeg skulle have gjort anderledes ved jeg heller ikke, så bliver da spændende om der er noget som har den perfekte ide til give aways :-)
    Jeg håber da bestemt at du aldrig finder lysten til at blogge, da din blog er en af dem som jeg læser fast, og som du selv ved, så er det bare ikke altid man lige er i humør til at kommentere , men det betyder jo ikke at man ikke har fået noget ud af besøget på bloggen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sanne. Jeg føler næsten at vi har samme tankegang - så enig med dig, også hvad angår at være i humør til at kommentere. Jeg er lidt uforståelig over diskussioner om kommentarer. Det er da ikke noget forkert i at læse fra sidelinjen. At kommentere er for mig noget kommunikation-lignende og måske mere personligt. Så hvis man kender lidt hinanden gennem blogs, så er det også mere spændende at kommentere... Jeg er i hvert fald glad for at jeg i min tid opdaget dig og din blog, og er glad for at læse med... Tak for opmuntring!

      Slet
    2. Enig - jeg syntes også at det er sjovest at kommentere hos folk som også kommentere hos mig, for der er en form to vejs kommunikation :-) Det er da meget nemt at skrive flot til en kreation hos forskellige blogger, men det giver da hverken bloggeren eller mig noget som helst... medmindre at den blogger som for et flot, tager sig tiden til at ser bag om kommentaren og giver igen... Og jeg syntes faktisk at det har været ret svært at få mange af "store" blogger til dette, så ja, forstå heller ikke deres klagen over manglende kommenter... Men jeg har nu ikke tænkt mig at argere anderledes i blogverden, pga disse "diskussioner" om man så gør det på egne vejen eller for hele blogverden!!

      Slet
  2. Sjovt - eller ikke sjovt - men underligt at du døjer sådan med spam. Jeg har ingen problemer, siden jeg lukkede af for anonyme kommentarer. Træls!
    Ellers rammer dine tanker jo nok det generelle problem i blogland.
    Jeg er ikke på instragram og regner ikke med komme det. Jeg vil gerne have tekst med og ikke kun billeder. Problemet med manglende kommentarer bunder nok i den manglende tid, men jeg er glad, bare der er læsere. Jeg læser med mange steder, men kommenterer ikke i det omfang, jeg gerne ville. Og hvorfor ikke - jeg ved det ikke, men jeg øver i at blive bedre-:)
    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne. Det er laaang tid siden jeg lukkede for anonyme kommentarer på min blog, og her har jeg ingen problem med det. Men jeg døjer med spam-kommentarer fra andre blogs, hvor jeg engang har lagt en kommentar. Du kan læse mere forklaring her:
      http://cupcakebyme.blogspot.dk/2014/02/spam-kommentarer.html
      Lige nu får jeg spam på de indlæg, der blev af mig kommenteret for 1,5-2 år siden, og som du kan forstå, er det fra de blogs, hvor der ikke er lukket for kommentarer fra anonyme... Ja, rigtig træls...
      Jeg synes ikke at man skal kommentere hele tiden, der skal være lyst og overskud til det og det virker også falsk. Jeg kan sagtens se bag på min blog, hvor besøgene kommer fra. Selv klikker jeg ikke på et indlæg, som virker ikke interessant for mig. Ligesom hvis man har min blog på sin læseliste på bloggen betyder også at man i det mindste en gang imellem læser med...
      Også god weekend til dig!

      Slet
  3. Enten har jeg ikke været længe nok i blogland eller også er jeg ikke populær nok - har i hvert fald ikke mærket en nedgang i antallet af kommentarer, men får ikke voldsomt mange - og oftest fra de samme personer. Men nyder dem der er og den pingpong der er bloggene imellem.
    Bliver dog lidt øv, når jeg gang på gang kommenterer på en blog og jeg kan komme tilbage og se, at blog-indehaveren aldrig giver noget svar retur på kommentarerne - det får mig til at miste lysten til at kommentere. (ikke en kritik til dig - synes du er god til at være om dig :-) )

    Mht give away.. Dengang jeg startede med at blogge for næsten 2 år siden blev jeg helt overrasket over give-away'ens eksistens og syntes det var sjovt at kunne deltage - har dog altid kun deltaget i de give aways som jeg gad vinde. Tror jeg har vundet 2 gange - og første gang var faktisk her hos dig, hvor jeg vandt en udgave af Kreativ Strik. Synes det er hyggeligt, når bloggere udlodder noget, som de selv ikke bruger mere, noget de selv har lavet eller måske noget lækkert indkøbt til formålet.
    Synes også det er fint med sponsorerede varer, men...... det er som om de dræber muligheden for de personlige og små give aways.. som om det ikke er "godt nok" længere.. Det synes jeg er rigtigt trist. Det tager jo noget af den daglige glæde - og vi er nogen, der ikke har sponsorer i nakken og ikke har muligheden (eller lysten?) til at dele ud af dem.
    Har for nylig tænkt tanken, om den alm. give away er ved at uddø?
    Skal det hele virkelig være så fint og fornemt?

    Synes det er træls med din spam og forstår godt, hvis du er frustreret over ikke at kunne stille noget op. Har desværre ingen gode råd.

    Håber ikke din bloggerlyst uddør - synes du gør et godt arbejde med din blog - men naturligvis skal lysten være til den! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle. Jeg har det nogenlunde som dig hvad angår kommentarer og giveaways. Spam-kommentarer fylder ikke hele min daglidag, for der er en masse andre ting. Men det er noget blogrelateret og ret irriterende, og som erfaring viser, kan ender i noget skidt. Så derfor skriver jeg om det. Men jeg får et indtryk af, at det kun er mig, der bliver plaget af dem, som er lidt underligt. Spam-kommentarer har ændret min adfærd i bloglandet - hver gang jeg kommenterer noget, tænker jeg på om jeg skal sætte flyveben for at få opfyldende kommentarer. Det ødelægger simpelt hen to-vejs kommunikation...
      Om almindelige giveaways er ved at uddø har jeg også tænkt på. Man kan bare kigge på "Giveaways i Blogland" - der er alt for få almindelige giveaways...
      Tak for opmuntring! Jeg håber heller ikke på at min blog "sover stille ind", og spekulerer derfor på hvordan jeg kan puste ny energi i det.

      Slet
  4. Bliv ved at blogge :) Så skal jeg nok blive bedre til at kommentere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg overvejer ikke at stoppe, og dette indlæg er ingen trussel, men beskrivelse af min tilstand. På en side vil jeg slet ikke opgive det, men mangler bare nye input/energi. Men dejligt med opbakning - tak!

      Slet
  5. Jeg er heller ikke ramt af de udfordringer med spam. I hvert tilfælde ikke hvad jeg opdager. ;o)
    men jeg er sikker på at det også ville irritere mig hvis jeg blev ramt.

    jeg er desværre en af dem der er gået lidt ned i kommentarer til andre.. jeg læser de fleste indlæg via telefonen og det er bare lidt mere bøvlet at kommenterer.. men jeg har lovet mig selv, at jeg skal lave om på det.. ;o)

    Jeg elsker give aways hvor det er hjemmegjorte ting. Jeg synes det er så hyggeligt.. jeg fik desværre ikke deltaget i din sidste give away , fordi jeg ikke læste den ved computeren -;o(

    Jeg deltager faktisk meget sjældent i de sponsorerede give aways..

    Tak for en lille "opsang" jeg skal blive bedre til at være på igen ved computeren.. og så er det vidst snart på tide med en lille give away fra egen hånd..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda. Mange tak for opbakning! Smartphone har også indflydelse på antal af mine kommentarer, men den har også givet mulighed for at følge i blogs, selv når det er alletravlest. Det er også lang tid siden jeg har lavet en giveaway med præmie fra egen hånd, så måske er det på tide...

      Slet
  6. Håber ikke at det er mig som spamer din blog og hvis så er det ikke bevidst. Da jeg læser mange blogs fra Tlf, så er det begrænset hvad der kommer af kommentar fra, men er jeg ved det rette medie så bliver der lagt en kommentar.
    Det med give aways er blevet kommercielle kan jeg kun give dig ret i og de fanger slet ikke min intresse, det samme med de indlæg som er reklamer for et eller søndret produkt, jeg vil gerne selv have lov til at se de reklamer som jeg gider.
    Det største problem i blogland er nok at der så mange sociale steder hvor alle skal være og følge med for mange vil jo ikke gå glip af noget.
    Det med Twitter, instagram er ikke der jeg færdes, for hvis jeg skulle være med alle steder, ved jeg ikke hvornår jeg skal være kreativ.
    Så jeg forbliver blogger, smider et indlæg min en gang om ugen samt smider en kommentar hist og pist.
    Deltager ikke i en masse give aways, vælger dem ud med omtanke.

    Ha en skøn weekend, og forbliv som du er

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eg. Jeg får ikke spam fra din blog, som jeg er glad for. Ja, der er mange muligheder og mange steder, hvor man kan være på, men det er umuligt at nå det hele. Så det er spørgsmål om prioritering, og om at blive ved de ting, som man synes er de vigtigste eller bedste. Det med at være kreativ har klart en høj prioritet, og bloggen betyder også meget for mig. Tak for opbakning! Også god weekend til dig!

      Slet
  7. Jeg er selv lidt inde i en periode, hvor lysten har været dalende. Ikke på grund af manglende besøg, kommentarer og respons på mine indlæg. Det drejer sig vist mere om mit eget overskud og så har jeg haft en del der "låner" fra min blog uden at spørge - det synes jeg tilgengæld er lidt demotiverende.
    Jeg håber ikke, at du modtager spam fra min blog - den er lukket for anonyme kommentarer efter den episode jeg havde med kopibloggen. Jeg havde også en periode med mange spamkommentarer og det var rigtig irreterende. Jeg modtager i dag ingen spamkommentarer og min spammappe er tom - og det krævede kun et lille flueben :)
    Med hensyn til giveaways så deltager jeg kun i dem, som jeg føler for og hvis der stilles for mange krav gider jeg slet ikke være med. Din sidste giveaway sprang jeg over, da jeg havde gevinsten i forvejen og så havde jeg jo været heldig hos dig forrige gang tror jeg det var :)
    Ønsker dig en god weekend og jeg følger med, selvom jeg ikke altid selv får lagt en kommentar :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aslag. Ja, det var en virkelig grim episode med kopi-blog, og det var som at få stjålet sin identitet. Dejligt at det blev fjernet, men det er klart, at sådan noget glemmer man ikke til næste dag. Jeg får ikke spam fra din blog - fluebenet gør sit bedste :o)
      Ang. krav i giveaways - det har jeg faktisk også tænkt på, at det kan virke afskrækkende. Og ja, jeg plejer at have for mange... Der skal sikkert nogen ændringer til. Tak for input og også god weekend til dig! Jeg håber også at du får ny energi til din blog. Det kunne være sjovt med flere historier om ham frøen, eller nye dyrevenner ;o)

      Slet
  8. Spam er træls! Jeg får også på meget gamle kommenterede indlæg, og det er virkelig irriterende. JEg har også selv fået en masse, sådan nogle som dog ikke vises på min blog, men nu håber jeg at din forklaring kan hjælpe mig af med dem, for jeg er lidt træt af emailsne der følger med.

    Jeg tror mange bloggere har det lidt svært fordi mange er på Instagram - mig siger det ikke noget, men en del er nok flyttet dertil og det ændrer jo verden for os der er tilbage.

    Med hensyn til give aways - så deltager jeg næsten altid i "de hyggelige" altså dem hvor folk lige har et par småting i overskud, noget de ikke brugere mere osv osv. Jeg har vundet flere små pakker med selvgjorte ting og små kreadimser, og et blad fra dig, som var det eneste jeg ikke havde i min samling.Jeg deltager hvis jeg kan bruge tingen til noget, gider ikke deltage bare fordi det er en "fin" ting. Hvis jeg ikke har noget at bruge det til, så er der jo ingen grund til at deltage.

    Er glad for at læse med hos dig, så håber din lyst kommer tilbage stille og roligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karin. Dejligt at mine forklaringer kommer i brug!
      Instagram er klart en konkurrent, men tror også at man kan supplere tingene, lidt ligesom fb og Blogger. Nogen gør det, men jeg føler ikke at jeg har interesse for det... Så er jeg vist ikke alene om det.
      Jeg vil gerne tænke mere på præmien til næste gang/næste giveaway. Selvfølgelig skal det være noget, man kan bruge, så spørgsmål er at finde noget, der kan være efterspurgt af mange. Det var faktisk min første tanke efter de to sidste giveaways. Tror at præmien var ikke helt tilstrækkelig, og også lidt forkert med opskrifter til strik når jeg blogger om hækling... Jeg skal nok tænke grundigt på det.
      Mange tak for støtten! Det er længe siden jeg kiggede på din blog og blev imponeret over billedet af jeres familie - så sødt og giver personlighed til bloggen.

      Slet
  9. Du er ikke den eneste der kæmper med spam kommentarer. En overgang fik jeg rigtig mange. Men det er som om mange har forstået at de skal gøre noget ved det. Og hvis jeg så får en spam kommentar går jeg ind i det indlæg den er skrevet på og melder mig fra.
    Jeg synes det som gør blog verdenen sjov netop er at man får en kommentar på den kommentar man har lagt. Jeg bestræber mig på at svare alle. Selvom der godt kan gå nogle dage inden det lige bliver gjort.

    Egentlig har jeg ikke nogle fif til dig. Men ville bare sige at jeg sagtens kan følge dig i det du skriver.

    Jeg håber at du vil fortsætte med at blogge :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tanja. Jeg er så enig med dig - det er mere spændende med to-vejs kommunikation. Jeg vil gerne blogge videre, skal bare samle tankerne. Tak for opbakning! Det var dejligt at møde dig IRL, og faktisk har jeg fået en ide til en giveaway efter vores deltagelse i Made By Me, som jeg håber kan bliver interessant for flere. Så helt uden fif er det ikke ;o)

      Slet
  10. Jeg håber da, at du fortsætter med at blogge. Og jeg håber ikke, at jeg er medvirkende til noget med spam, eller hvad det nu hedder. Jeg er ikke så godt inde i det tekniske, og forstår ikke alt, hvad I skriver om disse spam-kommentarer. - Da jeg begyndte at læse blogs, og selv oprettede én, for et par år siden, var det primært de kreative, jeg fulgte. Og sådan er det stadig. Jeg har med nogen bekymring bemærket, at flere af dem, jeg i starten fulgte, nu kun skriver om deres børn, og viser billeder af børnene uge for uge. Det er jeg ikke så interesseret i. Men, hvad der bliver produceret, af syet, hæklet, strikket osv, det vil jeg gerne følge med i. Jeg synes, det er dejligt med den inspiration man får, og jeg har da også haft kontakt med flere bloggere og haft dem til at undervise i den husflidsforening, som jeg er skoleleder for. -

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila. Du skal slet ikke bekymre dig - der er ingen spam fra dig. Det er rigtig, at der er en tendens til at skrive om sine børn alt for meget. Selv er jeg lidt forsigtig med det, da der er også mange historier om misbrug af børnenes billeder, men også fordi min blog handler først og fremmest om det kreative. Jeg er fast læser på flere af den slags blogs (blev læser under en giveaway), men resultatet er, at jeg ikke kigger på dem...
      Det med undervisning i husflidsforening er en rigtig gode måde at kombinere bloglivet og virkeligheden! Tak for din kommentar og opbakning!

      Slet
  11. Ih, altså! Jeg har først lige opdaget din blog, fordi du kommenterede (manglende) kommentarer hos en af de "store" bloggere. Jeg deler de synspunkter, som du og dine læsere har skrevet ovenfor, og nu har jeg meldt mig som fast læser af din blog. Simpelthen! Jeg glæder mig til at læse mere på din blog, og hvis jeg lægger en kommentar, så er det fordi jeg ikke kan lade være. Hvis jeg ikke lægger en kommentar, så var jeg nok ikke lige i "skrive kommentar-humør", da jeg læste indlægget, men derfor kan jeg godt være interesseret læser alligevel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina. Ja, der var noget af en diskussion på den anden blog, men sådan er det altid, når man har en (anderledes) mening. Jeg er glad for at du vil læse med her. Så velkommen til!

      Slet
  12. Jeg er en af dem, fra hvem du har modtaget spam, og igen, jeg beklager det. Det bunder i min uvidenhed i, at når læsere vinger af, at de gerne vil have en notifikation, når der er svaret i et indlæg, modtager de også notifikationer, når en spammer har forsøgt at lægge en kommentar i samme indlæg. Jeg har ikke været obs på, at inde "bag bloggen" kan man se alle fjernede spamkommentarer, og der lå mange hos mig. Det forsvandt med det samme, at jeg fjernede muligheden for anonyme i at skrive en kommentar. Det er ingen hemmelighed, at jeg virkelig havde det skidt over at have generet andre på den måde.
    Det betyder dog, at fx min mor ikke længere kan skrive på min blog, men det er der ikke noget at gøre ved. Jeg må hjælpe hende med at få en konto, for jeg skal ikke have en "vis at du ikke er en robot"-kasse, for hvis der er noget, der kan irritere mig, så er det, at jeg skal bruge tid på at tyde nogle bogstaver og tal, og at det kan tage længere tid end at skrive selve kommentaren. Heldigvis er der ikke mange bloggere, der har den mere.
    I det sidste stykke tid har jeg ikke været så flittig til at skrive kommentarer, ej heller opdatere min egen blog, men selvom jeg er ret aktiv på Instagram, synes jeg ikke, at det tager lysten til at deltage i blogland. Jeg synes dog, at der er blevet mere stille... og det er ærgerligt.
    Åh, hvor kan jeg godt følge dine tanker angående give-aways. De små af slagsen er der ikke mange af mere, og ja, det er næsten kun de sponsorerede af slagsen, der er i omløb. Mine egne er det ikke - jeg køber selv det, som jeg udlodder, og som dig har jeg også udloddet ting fra gemmerne. Jeg har ofte tænkt på at udlodde noget hjemmelavet, men det er blevet ved tanken.
    Uanset hvad, så er din blog din blog, og du bestemmer, hvad du udlodder, og hvad kravene til at deltage er. Faktisk kan jeg ikke se noget forkert i, at man skal være fast læser eller følge med via Bloglovin' for at kunne deltage. I min verden er det et minimumskrav, som man godt kan opstille. Det er også via min egen deltagelse i nogle give-aways, at jeg har opdaget nye blogge, hvor jeg er blevet hængende.

    Rigtig god solskinssøndag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anja. Synes at det vigtigste er at problemet blev fikset, så du skal ikke tænke på det alt for meget, det er bare passeret. Jeg kan godt se, at det nu er nemmere for mig, men sværere for din mor... Ved bare ikke rigtig hvad jeg skal sige til det. Jeg er godt tilfreds med at det er stoppet, og jeg er heller ikke tilhænger af koder. Jeg læser næsten alt fra mobilen, og kommenterer også fra mobilen, så det ligner alverdens bøvl at lægge en kommentar med kode på..
      Jeg følger dig på Instagram og kan godt lide dine billeder. Det er egentlig et smart "system", og man kunne sikkert få meget ud af det, men jeg kan bedst lide at hygge om mine billeder og tekster, så bare en tanke om at jeg skal tage et billede og poste det med det samme, virker næsten grænseoverskridende for mig :o)
      Jeg er enig med dig, at fast læser skal være et minimumskrav til en giveaway. Egentligt blev giveaways "opfundet" som markedsføringsmanøvre for at tiltrække nye kunder, dvs. læsere, og det er også tit denne vej man opdager nye blogs...
      Tak for din hyggelige kommentar og fortsat god søndag til dig!

      Slet
  13. Et godt indlæg, og også interessant at læse kommentarerne. Jeg kommenterer hos dig en sjælden gang, fordi jeg nyder bloggen og ikke kan lade være - nogle gange når jeg er på computeren. Men jeg læser mest på telefonen via Bloglovin, på farten endda, og så er det for bøvlet at kommentere. Jeg tror, vi er mange, der har det på samme måde. Vi følger med i flere og flere blogs, læser masser af gode indlæg og springer de kedelige over, men fordi det med kommentarerne er så bøvlet, giver vi ikke feedback til de interessante indlæg, som vi gerne vil se flere af. Dog synes jeg, at der stort set altid kommer kommentarer til mine indlæg (ikke mange, men rigtig hyggelige og velkomne), og det er jeg rigtig glad for.
    Med hensyn til giveaway, så deltager jeg ikke i ret mange. En gang imellem i de sponsorerede, hvis det er en ting, jeg ønsker mig. Men jeg deltager ikke, hvis der kræves både det ene og det andet. Jeg nyder virkelig de hyggelige giveaway med hjemmelavede ting. Jeg deltager ikke altid, for det er ikke altid, jeg kan bruge tingene til noget, og så må de gerne gå til én, som virkelig vil sætte pris på det. Men ja, der er virkelig mange sponsorerede, og virkelig mange af de samme. Og det er kedeligt i længden.
    Mht spam kommentarerne, så har jeg sat fluebenet og håber, at der ikke længere er nogen, som bliver bombarderet med spammails fra min blog. Jeg får ikke længere flere ;) Men jeg modtager stadig en gang imellem fra andre. Mon det ville fungere at gå ind i det gamle indlæg og slette fluebenet ved 'underret mig' for hver af disse mails? Eller er det for risikabelt?

    SvarSlet
  14. Hej Gudrun. Vi er sikkert en hær, der læser blogs på den måde. Jeg tænker nogle gange på "gamle dage", før jeg flyttede min læseliste til Bloglovin. Da skulle jeg hele tiden til computeren, og blev næsten afhængig af det :o)
    At læse på mobilen har flere fordele, men også flere ulemper. En af dem (og det har jeg tænkt på efter mine sidste giveaways) er at når man åbner en blog, vises der mobil version af denne, dvs. ingen sidebar. Så hvis man reklamerer for en giveaway, kan andre ikke se det... Det har jeg ændret for min blog. Det tager et par sekunder ekstra at åbne bloggen, men så kan man se bloggen som den er på computeren. Effekten af det kender jeg ikke, da jeg ikke havde nogen giveaways siden. Men jeg blev flere gange før spurgt om hvordan man kan blive fast læser hos mig fra mobilen, og da der var ingen sidebar, så heller ingen knapper for tilmelding. Så håber at det problem er løst nu.
    Det med at åbne spam-kommentar og afmelde sig tror jeg ikke så meget på at det virker. Efter jeg postede indlæg om spam-kommentar, var der én, der anbefalede det som løsning, og jeg har gjort det ved flere spam-kommentarer. Bagefter blev det pludseligt meget værre med spam, og jeg fik spam som aldrig før, med fra "nye" indlæg. Jeg kan selvfølgelig ikke bevise sammenhæng, men jeg gør det ikke igen...
    Mange tak for din kommentar! Vi høres sikkert ved ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for info om de spam mails. Det skal jeg så ikke prøve ;) Ellers synes jeg faktisk ikke, jeg har fået så mange af de mails de sidste dage. Måske der er flere, der har sat fluebenet.

      Slet
  15. Jeg får også spam fra gamle indlæg, hvor jeg har kommenteret, så der har jeg været inde og afmelde mig fra de enkelte indlæg. Jeg har ikke selv spam på min blog (så vidt jeg ved?!!?)... Jeg får normalt ikke så mange kommentarer, men der er nu kommet et par stykker på den sidste håndfuld indlæg (hvilket er SKØNT). Om det er opsangen hos Anna, eller det at jeg selv kommentere mere, ved jeg ikke, men jeg er i hvert fald glad for hver enkel kommentar :) rigtig god weekend til dig. Kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia. Det hjælper selvfølgelig at tage tingene op til debat. Jeg synes dog, at man skal føle sin lyst til at kommentere. Uanset hvad er det super skønt at få kommentarer! Håber virkelig at det fortsætter for os alle sammen :o) Tak for din hyggelige kommentar og også god weekend til dig!

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...