mandag den 9. juni 2014

Forlænget weekend i Berlin

Vi er lige vendt hjem fra en lille ferie i Berlin - med en masse oplevelser. Vores ture i byen gik meget ud på Berlins nyere historie, nemlig Berlinmuren og DDR-tiden, men der blev også plads til et par børneaktiviteter og butiksbesøg. Vi har boet på to hoteller af samme hotelkæde, men det første lå i Østberlin, i området Mitte, mens det andet lå i Vestberlin, ved Tiergarten. Det var nemt at færdes i byen med Berlin Pass, der giver fri adgang til S- og U-bane samt busser i 5 dage. Desuden giver Berlin Pass rabat på adgangsbilletter til forskellige aktiviteter, som vi benyttede os af. Der kommer flere indlæg om turen, og imens lidt stemningsbilleder fra byen.

Reichstag

Brandenburger Tor set fra 17. juni strasse

Mindeplade på fortorvet foran Brandenburger Tor

Berliner Dom

Udsigt over byen fra Panoramapunkt på Potsdamer Platz

Her var Berlinmuren

Broen ved Berlin Hauptbahnhof


12 kommentarer:

  1. Berlin er en skøn by! Dejlige billeder!

    SvarSlet
  2. Hvor lækkert! Sådan en tur til Berlin kan man altid bruge - det er utroligt, så meget der er at se, opleve og lære i den by! :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi blev på ingen måde færdige, så der er endnu meget at se ;o)

      Slet
  3. Jeg glæder mig allerede til at læse mere om jeres oplevelser.
    Jeg elsker den by, men smutter først derned igen til november, hvor 25-året for murens fald fejres.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver sikkert stort fejret og spændende at se!

      Slet
  4. Det er en fantastisk by, som alle burde unde sig selv at besøge. Der er så meget at opleve, og hver gang vi besøger byen, oplever vi noget nyt.
    Ligesom Anja skal vi også besøge byen til november. Det har været et must for mig som tysklærer.

    Jeg glæder mig rigtig meget til at læse mere om jeres tur. Brandenburger Tor synes jeg altid er et kik værd. En smuk bygning!

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er du da som fisk i vand, når du er der - jeg kan intet på tysk :) Spændende by, og det var meget spændende at lære lidt om efterkrigens tid i Berlin - jeg vidste ikke så meget om det.

      Slet
  5. Skøn by... Jeg havde geografi som linjefag på seminariet, hvor var på 8 dages studietur i Berlin. Vi havde fokus på byplanlægning, men fik selvfølgelig også en masse andet historie med hjem. Fantastisk oplevelse, og jeg vil meget gerne tilbage til Berlin.

    SvarSlet
  6. er spændt på at høre om det - link gerne til gode steder og hoteller i dit næste indlæg, jeg overvejer nemlig en smuttur i ferien ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi boede på Novatel hoteller, tror at det er en tysk hotelkæde. Virkelig dejlige omgivelser og super lækker morgenmad buffet - kan kun varmt anbefale.

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...