torsdag den 12. juni 2014

Hækling i tog # 2

Da vi rejste til Berlin i sidste uge, var det med tog. Vi syntes at det var mere afslappende end at køre i bil, hvor man næsten er indespærret i flere timer. Tidsmæssigt er det ca. det samme - toget kører fra Kolding til Berlin på ca. 5 timer. Hvad angår prisen, så vinder togrejsen også her. Det er billigere at rejse med tog end bil, især hvis man tager i betragtning alle udgifter, der er forbundet med bilrejsen, som f. eks. parkering i Berlin, der koster jo alle steder. Oven i købet har vi fået fat i orange billetter til DSB-tog, så kunne det ikke være bedre.

I toget har jeg forsøgt at forkorte tiden med hækling - jeg havde en pose med forskellige garnfarver til hækling af vimpler. Det blev mange af dem efterhånden, og nu har jeg også monteret filtkugler på, så de er klar til det store puslespil, hvor man skal sammensætte vimpler/farver til ranker ;o)


6 kommentarer:

  1. Vi var i Prag, med tog, for 3 år siden og fandt rejsemåde yderst behageligt. Vi skulle skifte i Berlin, hvilket gik ret smertefrit, trods vi på udturen ikke havde lang tid til det.
    Skal vi til Berlin kan vi bestemt også godt finde på at tage toget - det er i hvert fald ikke sidste gang, at vi har gjort det :-) (og så er DB-togene rare at køre med!)

    Du har godt nok været produktiv på turen :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Så kender du da godt ruten. Selv om toget hedder DSB-tog, så tror jeg alligevel at selve toget var tysk - rigtig behageligt indeni med dejlig komfortniveau. Jeg tænker på at man burde gøre det oftere, når man har et direkte tog til Berlin - det er ret nemt ;o)

      Slet
  2. Det er en lækker bunke, du har fået fremtryllet. Det er afslappende at rejse med toget, og der er rig mulighed for at sidde med nørklerier.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anita! Ja, og så går tiden hurtigere :o)

      Slet
  3. Det er da også noget af det bedste at fordrive tiden med :-)
    Dejlig blog du har - skynder mig, at melde mig som fast læser - Kig forbi hos mig hvis du har lyst :-)
    Kh Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Christina! Synes at din blog/navn virker bekendt ;o)

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...