mandag den 25. august 2014

Tante Grøns bog


Til Tex-Stil messen i Vejle havde jeg fornøjelsen at møde Susanne og Vivian, mere kendte som Tante Grøn, og få i gave deres nyeste bog samt lidt garn, bogens modeller blev hæklet af.

Det er en flot bog og garnet er så skønt! Men også historien bag bogen er yderst interessant. 

Bogen blev lavet på baggrund af en loppefund - en samling af hæklede mønstre, syet ind i en bog, som man kan bladre i. Ingen ved, hvad bogen har været brugt til, og Susanne og Vivian havde en del gætterier. Var det til at bestille efter, når man skulle bestille sengelinned og manglede mønstre til mellemværk? Er det eksempler til at hækle efter på en husholdningsskole? Eller stammer bogen fra en gammel garnbutik?

Uanset hvad, er det fascinerende at se billeder af den oprindelige bog og de ting, som Susanne og Vivian har omsat den til!




4 kommentarer:

  1. Ih, hvor ser det fint ud:-) Har hørt meget om Tante Grøn, men har stadig til gode at prøve deres garn:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal også i gang med deres garn. :o)

      Slet
  2. Den er jeg da nødt til at have fingre i!!! Jeg arbejder i samme gade som Tante Grøn i Odense, så jeg skal liiige forbi.... Tak for tip Elena.

    SvarSlet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...