torsdag den 4. september 2014

Et lille have-i-krukker-eksperiment

Hen over sommeren har jeg leget havemand og lavet et eksperiment med blomster i krukker. 

Til Late-Night i Esbjerg Gågade sidst i maj fik vi en pakke med blomsterfrø. Det var vist en reklame-aktion for et eller andet, og nogen har givet os pakken mens vi gik gennem gaden. I første omgang har jeg tænkt at det er en nytteløs "gave". Vi har ingen have, da vi bor i en lejlighed, kun et par plantekrukker på altanen. Men så fik jeg en ide om at lave et lille have-i-krukker-eksperiment.

Sammen med børnene har jeg sået frøerne i vores altankrukker, og så begyndte vi at følge udviklingen. Min tanke var at tage et billede af krukkerne på samme tidspunkt hver dag, men det gik langsomt med blomsterne i starten, og senere kom der diverse forhindringer. Så billederne blev taget med flere dages mellemrum. Jeg har her valgt nogle af dem, så I også kan se hvordan det gik ;o)































Det blev ikke helt som på pakken, men godt nok alligevel... ;o)


6 kommentarer:

  1. Næ, hvor fint. Det er så skønt at se noget man har plantet, spire frem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var spændende at følge med i udviklingen :o)

      Slet
  2. Det med farven kan have noget med lysforhold og næring at gøre. Jeg fik præcis sådanne af min svigerfar, som allerede var opformeret, så jeg bare skulle plante og vente på blomster. Igår bemærkede jeg at en af dem havde en anden farve, mere som dine, altså meget mere gult og meget mindre orange.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også på at det har en betydning, og jeg har da ikke brugt noget ekstra. Så taget alt det i betragtning, var det vist ok resultat ;o)

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...