søndag den 23. august 2015

Indlæg nr. 500


Jeg har nået et rundt tal i indlæggene, og nu er det det 500. af slagsen. Jeg har ikke nogen regler om hvor tit jeg skal skrive på bloggen. Jeg blogger af lyst, og det kører lidt i bølger. Der var nogle perioder med stilhed på bloggen, men også nogle perioder med meget aktivitet... 

Her på det seneste var der en diskussion om at vi, kreative blogs, "opfører" os passivt og bliver lidt usynlige for omverdenen. Se her og her. Der er noget om snakken... Jeg synes, at hver af os laver sit arbejde ordentligt, men der mangler samspil, som kan være dynamikskabende.

Sidste år har jeg arrangeret link-partys efter forskellige emner. Selv synes jeg at der er en stor potentiale i denne form. Det skaber synlighed for bloggere og gør det sjovere og mere spændende at blogge, da det altid er sjovere at blogge når bloggen bliver besøgt og læst. 

Desværre blev deltagelse ret ringe, på trods af at jeg selv og også andre engagerede blogs reklamerede for det. Det kunne jeg slet ikke forstå, især når man fra tid til anden læser "suk" over mangel på inspiration og "hvordan man finder nye kreative blogs"... Det fører til at man selv mister gejsten, så link-partys gik i opløsning.

Siden sidste sommer har jeg også tænkt på en blogleg om kreativitet og genbrug. Jeg kom dog ikke videre med det - dem, der læser min blog fast, ved eller kan gætte, at det ikke var det nemmeste år for mig... Så her påtager jeg mig skylden, men når vi nu har diskuteret problemet, vil jeg gerne føre ideen ud i livet, og måske endda i samspil med link-party. Så mit spørgsmål er om der er interesse for det og hvad er jeres holdning til link-partys?

Du kan se lidt af sidste års link-partys under etiketten Blogleg og Link-party i bloggens højre sidebar. Desværre kan man ikke se de andres links lige nu, da jeg er blevet inaktiv i "systemet".


6 kommentarer:

  1. Tillykke med de første 500 indlæg!

    Jeg deltog i dine linkparties, og det var en rigtig god måde at lære nye blogge at kende. Jeg oplevede især i starten at få nye følgere/læsere, og selv hænger jeg faktisk på nogle af dem, der deltog dengang.
    Det vigtige ved linkparties er, at man udover selv at deltage, også bør være aktivt opsøgende hos de andre og lægge en kommentar og ellers tjekke de andre deltagere ud. Det er der, det bliver dynamisk, som du skriver.
    Jeg har skrevet det før, men gentager gerne mig selv: jeg oplever selv generelt, at hvis jeg "besøger" andre bloggere og lægger en kommentar, så får jeg tit selv kommentarer. Ikke blot fra dem, som jeg skriver hos, men også fra andre. Jeg tænker, at andre læser ens kommentarer og derigennem finder frem til ens blog.

    Jeg bakker gerne op om fremtidige linkparties. Desuden synes jeg, det lyder spændende med en blogleg om kreativitet og genbrug.
    Til sidst: det er super, at du også tager problematikken om "det døde kreative Blogland" op. Det er vigtigt, at der bliver sat fokus på det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din opbakning, Anita! Og mange tak for opbakning og engagement ved sidste års link-partys! Men som du kan se, heller ikke her var der ret mange tilbagemeldinger... Det er frustrerende og uforståeligt. Og nogle gange kan jeg ikke forstå hvor er "læserne". Jeg kan se på "tælleren" at mange læser med, og der er rigeligt med "besøg", men ellers kan det ikke mærkes.

      Jeg afventer lidt med min ide. Lige nu er der nok med to do-tá da, og så har jeg selv nogle aktiviteter. Så det bliver nok lidt senere.

      Slet
  2. Jeg er også med igen... jeg synes at det var super godt.. især første gang.. 2. gang var det jo mest gengangere.. men jeg giver Anita ret i, at vi også selv har en indflydelse på aktiviteten.. for hvis jeg kigger indad på mig selv, så er jeg heller ikke så god til at kommentere.. men det vil jeg lave om på nu..

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for opbakningen, Boldreel! Vi skal nok prøve at give den gas ;) Dejligt at du skrev mere detaljeret om to do-tá da på din blog, og har set at du var lidt rundt omkring. Jeg tror dog ikke at jeg kan deltage, for jeg stort set ikke laver krea på den måde mere, selv om der er rigeligt af projekter at tage sig af. Har en kasse med halvfærdige ting... Kigger på den, mens jeg skriver her, og kommer i tanker om nogle projekter i kassen. Jo, måske kan jeg være med med en ting... ;)

      Slet
  3. Stort tillykke med de 500 indlæg, Elena. Jeg prøver at læse med på andre krea-blogs, og prøver også selv at få lavet indlæg forholdsvist regelmæssigt, men som dig, går det også lidt i bølger, og vores år har også været lidt voldsomt, og det fylder nok stadig lidt. Ja, krea-blogland er ikke hvad det har været, men jeg synes din links-leg var rigtig god. Anden gang nåede jeg ikke med, men ville gerne være med på ideen en anden gang:-) kh Ingrid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din rørende kommentar, Ingrid! Dejligt at du ikke dropper bloggen og kreativiteten, på trods af problemer. Glæder mig til at se flere af dine smukke strik! :)

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...