fredag den 29. januar 2016

Den hæklende revisor


For nyligt var der "en snak" på IG om hvem der laver hvad In Real Life. Det var en spændende læsning, og jeg har faktisk tænkt på spørgsmålet flere gange før. Bl. a. fordi min blog har fået mange nye læsere, som jeg ikke kender, og jeg er bare nysgerrig. Så var det måske en god og sjov måde at lære hinanden at kende ved at høre hvad vi laver uden for Bloglandet.

Til dagligt arbejder jeg i et revisionsfirma. Nogle gange hører jeg, at det er en mærkelig sammensætning af min beskæftigelse som revisor og hækling, som er min fritidsinteresse. Jeg undrer mig til gengæld over tanken, hvad der kunne være "en typisk fritidsinteresse" for en revisor. Tja... Mine nuværende og tidligere kolleger har vidt forskellige interesser, så jeg ved ikke rigtigt... Men jeg har den overbevisning, at interessen afspejler ens personlighed, og på det her punkt hænger tingerne godt sammen i mine øjne. 

Der eksisterer en forestilling om vores fag, at revisorer er rigtig kedelige mennesker. Men jeg mener, at det er en gammeldags forestilling og mange ting er forandret nu om dage. Selv synes jeg, at jeg har et spændende arbejde. Arbejdsdagene er næsten aldrig ens, og opgaverne er meget afvekslende. Jeg arbejder med kunder fra forskellige brancher, så på den måde lærer man en masse om alt muligt, også ud over vores primære arbejde. 

Hvad laver du, når du ikke er i Bloglandet? Skriv gerne et par linjer i kommentar. Du er også velkommen til at kommentere på FB, hvis det er nemmere for dig ;o)


8 kommentarer:

  1. Revisorer er ikke kedelige. Jeg er i samme branche. Arbejder som revisorassistent.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor skægt! Det er jeg glad for at høre - dejligt at vi er flere "hæklende revisorer" :o))

      Slet
  2. Da jeg startede min egen blog på, var jeg kreditor og lagerbogholder, nu er jeg selvvalgt hjemmegående, hvilket skyldes, at jeg lider af forskellige former for eftervirkninger af en gevaldig nedtur, jeg havde for nogle år siden og nogle dage er bare meget dårlige, men så længe vi kan klare os med en kun løn, her jeg det godt med vores valg, for vi lægger jo ikke nogen til byder og jeg har jo frigivet et job til en anden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tine. Godt at det lykkedes med at lægge en kommentar og spændende at læse om "din historie". Jeg var slet ikke klar over at du læser med hos mig, så det er bestemt dejligt at lære dig lidt at kende, bl. a. via din blog. Håber at blogging har hjulpet dig i svære perioder. Det føles i hvert fald sådan for mig, når jeg er ked af det. Kh

      Slet
  3. 😃 jeg er forsikringsmedarbejder i en a-kasse.. Så en masse love og regler der sætter sammen for den kreativitet.. 😃 men så må vi være kreative herhjemme 😃

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænkte mange gange på hvad du laver, og det er rigtig svært at gennemskue på din blog, da du har virkelig gang i kreativiteten på flere måder. Så nu blev "mysteriet" opklaret :) Tak for det! :)

      Slet
  4. Jeg er den perlesyende professor :-)
    Mit job er meget kreativt. Både forskning og undervisning handler om at tænke nyt og tænke ud af boxen. Det handler om overblik, og at se muligheder. Derfor har jeg også altid en lille lommebog med mig, hvor jeg skriver alle mulige indfald ned. Og det kan såmænd lige så godt være en god idé til en ny perlekæde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med mangfoldighed i vores krearækker, så klicheen om at kreativiteten hænger sammen med nogle bestemte fag kan modbevises :) Sjov ide med at skrive ideerne ned, for det gør jeg af og til selv, bare i min kalender ;)
      Tak for din kommentar! :)

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...