fredag den 30. december 2016

Året der gik - i ord


Igen i år vil jeg skrive et par år om det afgående år. Når man blogger til dagligt, skriver man ikke så meget i indlæggene - nogle gange mangler man tid, nogle gange taler billedet for sig selv... Det er også sjældent jeg skriver om mig privat, for når ens blog handler om hækling, er det efter min mening vigtigst at fortælle om sine kreative projekter. Så selv om det nogle gange koger i mit liv, kan man ikke se det på min blog. Jeg tænker alligevel på, at det måske vil være spændende for jer at læse et kort resumé om mit år - både på det kreative og private plan. Og det var igen et turbulent år, som det oftest er i livet ;o)

I januar udkom min bog "Hæklet hurtigmad". Det var mit tredje udgivelse og som jeg sagde for sjov - den sidste i "trilogien" om legemad ;o) Alle mine tre bøger handler om legemad i alle former, og de blev også lavet i samme stil, så det ligner en serie. Man kan nu tro at emnet er udtømt. Jeg vil dog se tiden an... ;o)

Og ellers har jeg i år arbejdet på en ny bog om hæklede ranker. Ideen kom efter at jeg for et par år siden lavede en juleranke, og tanken var at lave ranker efter forskellige emner. Det var rigtig spændende at hækle modeller til bogen, og jeg må sige at fantasien løb frit, så jeg lavede alt for mange ranker/emner og var klar til at nogle ranker skulle blive smidt ud af bogen pga. pladsmangel. Heldigvis syntes forlaget godt om mine ranker, så der blev valgt en anden løsning - at dele manuskriptet i to bøger :o) Den første bog med titlen "Hæklede ranker til hverdag og fest" vil udkomme i løbet af de første måneder af 2017. Forlaget har dog valgt at se hvordan bogen bliver modtaget og først derefter tage beslutning om datoen for udgivelse af den anden bog, som foreløbigt har titlen "Hæklede ranker til de fire årstider". Så jeg krydser fingre for at det vil gå godt for den første bog! ;o) 

Privat er der også sket et par store ting. For det første har jeg skiftet arbejde, som har resulteret i at meget energi blev brugt på at lære nye systemer og mennesker at kende. Jeg arbejder fortsat med revision, blot i et større firma med kontorsted i Esbjerg. Og jeg er positiv over fremtiden - jeg er glad for mine opgaver og har også fået nogle søde kollegaer. Nogle gange bliver man stresset, men det sker jo i alle jobs... Så dejligt at man kan stresse af med hækling ;o)

I sommeren har jeg været på en vigtig for mig rejse - en tur til Østukraine for at bisætte min mors urne. Tjah, det er et følsomt emne for mig, så jeg henviser bare til mit sommerindlæg om det.

Jeg har nu haft min blog i 5 år, som er lidt svært at fatte. Jeg har oplevet meget i den tid, både op- og nedture, men jeg har altid blogget ud fra princippet "du bliver hvad du tænker/skriver". Nogle vil nok synes at min blog ligner et glansbillede, og til det siger jeg også at min blog ikke er lige med mit liv... Jeg håber bare på at man får positiv energi af at kigge og læse med, og jeg håber da også at man henter gode råd og inspiration her.

Når jeg tænker tilbage, må jeg konstatere at bloggen har betydet vild meget for mit eget liv. Den er energigivende og en slags terapi i en svær stund. Det er takket være denne blog at jeg fik de rette kontakter og kom til lave hæklebøger. Det er også gennem bloggen jeg har fået kendskab til en del søde kreative mennesker, nogle af dem har jeg aldrig mødt i virkeligheden, men det føles som om vi har kendt hinanden i lang tid...

Jeg vil takke alle jer, der har læst og fortsat læser med, for opbakning! Håber at vi følges ad i 2017, som jeg tror bliver et spændende år! ;o)


2 kommentarer:

  1. Det lyder til at blive et spændende kreativt år for dig! Jeg glæder mig til at følge med <3

    Rigtig godt nytår til dig, Elena!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anita! Glæder mig også til at følge dig - på flere sociale medier ;o)
      Også godt nytår til dig og familien!

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...