torsdag den 15. november 2012

Frakke til Baby Born dukke



Da mit tidligere projekt, som skulle være en overraskelse til Julias fødselsdag, blev afsløret undervejs, skulle jeg tænke på noget nyt. Hun leger gerne med sin Baby Born dukke, og jeg ved at farmor har købt en kjole til dukken. Så fik jeg en ide om at dukken også skulle have en frakke. 

Mønstret fandt jeg i en bog på biblioteket, og tilføjede selv hæklede detaljer. Stoffet og knapper er genbrug, jeg havde liggende.

Frakken er blevet lidt skæv, men jeg kan alligevel godt lide den. Det var så hyggeligt at sy den! Helt som den gang da jeg selv legede med dukker ;o)

Håber at Julia bliver glad når hun åbner pakken i dag! :o)

18 kommentarer:

  1. Hvor er den yndig, Elena :-) Jeg havdre aldrig kunnet gætte det ud fra dit sidste indlæg - men wow, hvor er den fin ;-)
    Og tillykke til og med Julia :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det hele! Jeg er selv så glad for dukkefrakken - det er så sødt med de små stykker tøj :o)

      Slet
  2. Masser af tillykke med Julia. Hvor er den flot Elena...det er da vildt gennemført - var det ikke svært at sy noget så småt?
    K.h.
    CHristina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina! Det var lidt svært fordi det er 100 år siden jeg har syet dukketøj og syet noget i det hele taget, og så var modellen, eller beskrivelsen til denne, lavet til fleece, og jeg har valgt dette uldstof, som er ret anderledes... Men hyggeligt er det 100% sikkert! :o)

      Slet
  3. Dem er så flot lavet! Du er så go Elena! : )

    SvarSlet
  4. Så fin den er med de hæklede detaljer :-) Kan jo se at jeg ikke er den eneste der kan :-) Dukken jeg syede tøj til er en baby born, og du kan finde den her: http://www.br.dk/Brands/BABY%20born/BABY%20BORN%20interaktiv%20pige.aspx?id=629207&vid=089819

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for linket og søde ord, Sanne! Sjovt at jeg fandt din blog, mens jeg var i gang med dukketøj-projektet :o)

      Slet
  5. Hvor er den fin! Kan på ingen måde se at den er skæv, og det tror jeg bestemt heller ikke modtageren ser...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, den var perfekt i modtagerens øjne ;o) Det er bare noget jeg selv ved... Men pyt med det! :o)

      Slet
  6. Hvor er den flot! :) Det må have en meget glad pige som åbnede pakken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette! Ja, hun var glad, og moren er også glad som et barn, så jeg ved ikke hvem af os to er mere glad :o)))

      Slet
  7. Hvor er det et stykke imponerende arbejde :)

    SvarSlet
  8. Tillykke med Julia, og sikke en frakke du har syet. Hold da op et arbejde... Virkelig fint!

    Jeg har i øvrigt sendt dig en mail. :)

    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Tine! Jeg mailer til dig lige om lidt... :o)

      Slet
  9. Hvor er den fin :)Jeg strikkede selv til min datters baby born da hun var lille. Nu er hun voksen men dukken ligger stadig hos mig og sommetider tænker jeg man kunne da lige......

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, det er så hyggeligt at lave dukketøj, så forstår godt at du bliver fristet :o)

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...