fredag den 2. november 2012

Hæklede rugbrødsmadder


Jeg ville lave en overraskelse til Julias fødselsdag, som er om 2 uger. Men da jeg var i gang med det brune garn, spurgte hun mig om jeg hæklede "rugbrøder"... :o) Og så startede den sædvanlige snak imellem børnene - Martin skulle også have et stykke, og så fik jeg "en liste" over de ting, der skulle være på: spegepølse, æg, ost, leverpostej, laks... :o) Det er bare det pålæg, de elsker at finde i sin madkasse :o)

Jeg tog dog udgangspunkt i det garn, jeg allerede havde. Rugbrødsskiver er lavet efter Lottes opskrift, mens pålægget - leverpostej med agurkeskiver, ost, skiver af peberfrugter og salat - er hæklet ud fra det, jeg så på billeder rundt omkring på nettet.

Velbekomme! :o)

27 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine madder!- Har været forbi Lotte, for at få opskriften på rugbrød. Mon du kunne lokkes til at dele opskriften på pålæg?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var egentlig fristyle-hækling, og jeg har ikke skrevet noget ned, men tror at det kunne laves engang når jeg har tid ;o)

      Slet
  2. Synes de er rigtig fine.. Gad godt at hækle.. Måske jeg kan få min mor til det :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pia! Det er faktisk nemt at lære at hækle - kig f. eks. på www.hendesverden.dk, der er en god håndarbejdskole til alle mulige slags håndarbejde ;o)

      Slet
  3. Skønne madder - lidt anderledes end de normalt hæklede med spegepølse m.m. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Gitte! Jeg kan også lide at de er "utraditionelle" ;o)

      Slet
  4. Hej. Min datter fylder 3 den 20. November hvor hun får et nyt legekøkken. Jeg synes det ville være så skønt at give hende nogle hæklede rugbrødsmader. Ville du have interesse i at hækle lidt til hende? Du kan evt sende mig en mail på tine-michael@pc.dk. Hilsen Tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tine. Jeg vil skrive en mail til dig... Vh

      Slet
  5. uhm bliver helt sulten efter en med ost.

    SvarSlet
  6. Du er simpelthen så god, Elena!:) Det er nogle rigtig fine madder du har lavet:) Jeg bliver helt sulten!;)

    SvarSlet
  7. De er blevet så fine. Jeg beundre dig endnu engang dine hækleevner, - også gætter jeg på dine børn må have det skønneste legekøkken. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette! :o) Vi har et almindeligt legekøkken, synes jeg... ;o)

      Slet
  8. hvor ser de lækre ud dine madder, hæklet legemad er bare det bedste :)
    tak fordi du linker :)

    SvarSlet
  9. De er helt vildt flotte. Har du syet det hele fast så det ikke ryger af når det bliver brugt? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, alt pålæg er syet fast på brødet, men var i tvivl undervejs, da man fint kunne lege med dem som løse dele.

      Slet
  10. De er virkelig fine udført:-) Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Heidi! Det glæder mig at du blev fast læser hos mig! :o)

      Slet
  11. hvor er de bare fine .. er de bare synet på eller?

    SvarSlet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...