mandag den 2. september 2013

90-års fødselsdag, hæklet tand og hovedpine



I weekenden har jeg været til 90-års fødselsdag, og det var her jeg skulle bruge en hæklet tand som gave. Du tænker måske, at jeg hellere skulle hækle et gebis... altså til 90-års fødselsdag... :o) Men alt har sin forklaring...

Min veninde fyldte tidligere denne sommer 40 år, mens hendes mand bliver 50 år om et par måneder. De har valgt at fejre det med en fest, og skrev invitationerne til 90-års fødselsdag, som de fylder tilsammen :o)

Min veninde har for nylig skiftet fag, og er ved at færdiggøre sin uddannelse som tandklinik assistent. Så hæklet tand var et oplagt valg til gave, og oven i købet har hun selv antydet, at det ville hun blive glad for :o)

Det uheldige var, at de sidste uger har jeg næsten konstant haft hovedpine. Jeg fik muskelspændinger i nakken, og det blev kun værre efter gymnastikøvelser og en løbetur :o( Så den kreative proces gik ikke så godt... :o( Da jeg blev færdig med tanden, kunne jeg mest se en monster, og ikke en tand... :o( 

Jeg var tæt på at droppe gaven, men valgte først at spørge jeres mening. Det viste sig at være en god ide! Jeres kommentarer virkede som en frisk pust på min kreativitet :o) Jeg rettede ansigtet lidt, og har også hæklet en tandbørste og en tube tandpasta - hvilken tand kan klare sig uden dem? :o)

Det blev en god gave, og min veninde blev glad for den. Festen blev også vellykket. Jeg har i hvert fald fået en dejlig aften i et godt selskab. Happy end... :-D


P.S. Selve tanden er hæklet efter denne opskrift, mens ansigtet, tandbørstet og tandpastaen er inspireret af forskellige billeder på nettet.





18 kommentarer:

  1. Det er sååå sødt! Sikke en dejlig og opfindsom gave :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :o) Dejligt at du synes godt om gaven! :o)

      Slet
  2. Den er fantastisk:) sikke en dejlig gave.

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    SvarSlet
  3. Super fin tand :-) Kan godt forstå at din veninde blev glad for gaven :-) Det er da ikke godt med din hovedpine - god bedring! Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Sanne :) Der arbejdes på hovedpine - nu går jeg til fysio.

      Slet
  4. Fantastisk kreativt, så flot - jeg må vist prøve opskriften - min datter er hos en tandlæge :-) kh Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for ros! Efter jeg skrev om tanden, fandt jeg ud af at der er mange tandklinik assistenter rundt omkring ;)

      Slet
  5. Sikke en fantastisk gave det blev! Kan godt forstå den gjorde lykke! :-D

    Mange hilsner
    Penille

    P.s. Har lige købt din bog - hvor er du altså bare fantastisk dygtig!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine gode ord! Jeg er især glad for dem om bogen :o) Vh

      Slet
  6. Hvor er det blevet fantastisk flot :) super godt gået og en fantastisk god gave :) God inspiration :)

    SvarSlet
  7. Hvor er de bare flotte. Kreativ og personlig gave.
    Jeg kan ikke forstå du var i tvivl om hvorvidt det lignede en tand ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Majbrit! Det var bare lidt rodet i mit hoved pga. hovedpine, så det er forklaringen... :o)

      Slet
    2. Men så er det jo rart at man har blogland til at hjælpe sig :)

      Slet
    3. Du har bare ret - jeg er meget glad for at jeg har spurgt om læsernes mening, ellers ville jeg bare droppe gaven... ;)

      Slet
  8. Herlig ide til fødselaren :-) God bedring - kender godt til spændinger, hovedpine og gym :-( Det er alle de hæklede nørklerier, som man ikke kan slippe. En ferie med en god bog gør underværker (hvem der bare havde ferie igen .-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak for trøst, Gitte! Du "læser" mine tanker om ferie... ;) Det går bedre nu, men man skal da huske at pleje sig selv... ;)

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...