onsdag den 10. oktober 2012

Vimpelranker til piger og drenge

For nogen tid siden har jeg besøgt den nye Søstrene Grene butik i Esbjerg. Jeg ville bare kigge lidt, men endte med at købe en masse ting :o)

Jeg fik blandt andet filtkugler, som senere blev til to vimpelranker...

En i pigefarver...


Og en i drengefarver...


Inspirationen blev hentet hos Dorthe. Vimplerne blev hæklet efter Karens opskrift. Jeg tog udgangspunktet i filtkuglernes farver, og som de var sammensat i pakkerne. Men man kan sagtens "jonglere" med det, da der er en masse kombinationsmuligheder :o)

22 kommentarer:

  1. Sikke en sød ide med de kugler, og rigtig flotte farver

    SvarSlet
  2. Hold da op hvor er de bare vidunderlilgt fine!!! Jeg er helt tossede med dem!!!

    SvarSlet
  3. Det er en smart måde at lave vimpler på, - aldrig set før! ;0) Er den mon til salg, den til drengen? ;0) Du må gerne sende mig en mail HVIS den er til salg (+pris+porto).

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke! Jeg har sendt en mail til dig i går aftes - ved ikke om den er kommet frem... :o)

      Slet
  4. Super idé. Det giver vimplerne et helt andet udtryk :)

    SvarSlet
  5. Ih altså, hvor er den bare fin!:) Mon du sætter sådan en fin en til salg i pigefarver?;) Den kunne måske bruges som barnevognsophæng til min kommende Eviepige;):)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er til salg, men tror ikke at de kan bruges som ophæng til barnevogn - ranken er over 1 m lang og vimplerne er for store. Men kan afsløre at der snart kommer "noget andet brugtbar" her på bloggen, da jeg er i gang med et nyt projekt :o))

      Slet
  6. Hvor er de fine!- super inspirerende, tak:-)

    SvarSlet
  7. Super flot vimpel - kan rigtig godt lide filtkuglerne. Glæder mig til at følge din blog.

    SvarSlet
  8. Hvor er det en god idé :-)

    SvarSlet
  9. Hej. Er vild med dine ranker!! Laver du dem stadig? Så vil jeg gerne købe en blå!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for gode ord, Mette! Jeg skal nok lave flere af de ranker, men måske til sommer, har ikke tid lige nu. Du kan bare holde øje med min Amio-butik eller blog. Vh

      Slet
  10. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  11. So cute !!!!!!!!!!!!!!!
    Anna

    SvarSlet
  12. Very beautiful ! like them very much !

    SvarSlet
  13. Kære Elena
    Hvor er din vimpelranke (til drenge) med 10 vimpler skøn. Er det på nogen måde muligt at bestille en sådan? Hvor lang er den ranken med 10 vimpler? ER meget interesseret. ;-) Ser frem til at høre fra dig.
    Venlig hilsen og god dag Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Liv
      Jeg brugte filtkugler fra Søstrene Grene, men de har skiftet farverne nu, så helt de samme vimpler kan jeg ikke lave. For et par måneder siden har jeg solgt denne her:
      http://www.amioamio.com/da/produkt/150671/
      Ranken med 10 vimpler er ca. 135 cm lang og ret tung når man hænger den på væggen, så jeg har valgt "at forkorte" den til 7 vimpler - den er ca. 115 cm lang.
      Jeg laver rankerne løbende, og hvis jeg støder på filtkuglerne i de gamle farver, skal jeg nok lave vimpelranker med dem, også med 10 vimpler .
      Vh Elena

      Slet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...