fredag den 7. juni 2013

Historien om min bog

Det er bestemt en stor ting at udgive en bog, og jeg kan forestille mig at I er nysgerrige efter hvordan jeg kom til det. Det korte svar er at jeg har været heldig. Dog synes jeg at denne slags held er noget anderledes end f.eks. held i lotto - det opstår ikke fra ingenting...

Hver gang jeg får en mail fra Claus Dalby, står der et tankevækkende slogan i hans mail-underskrift - "Held opstår når flid og muligheder krydser hinanden". Jeg ved ikke om det er en udtalelse fra en berømthed eller bare en opfindelse af en reklamemand, men synes at der er meget mening i den...

Så ja, jeg har været heldig - heldig for at få muligheder, som jeg tog fat i, og heldig for at møde mennesker, der troede på mig og det jeg kan...

I oktober sidste år var jeg Perleblogger hos Karen Klarbæk. Egentligt var hensigten med denne Perleblogger-aktion at få flere læsere og besøg på bloggen, men resultatet blev over alle mine forventninger. Der skete mange spændende ting den dag :o) Bl.a. fik jeg en mail fra Claus Dalby med forespørgsel om at jeg var interesseret i at lave en bog om hækling :o)

Senere mødtes jeg med ham i Esbjerg, da han havde et ærinde i Esbjerg-området. Han så mine hæklerier, og vi snakkede om forskellige ideer, og aftalte at lave en bog om cupcakes :o)

Ideen til bogen fik jeg for ca. 1 år siden, efter jeg engang lånte Maja Hansens bog om hæklede dyr på biblioteket. Så det var faktisk Majas bog, der inspirerede mig :o)

Jeg har skrevet tekst-delen til bogen i november, og hæklet modellerne til bogen i januar-marts. Teksten blev ændret mange gange senere, da der var nogle korrektioner, ligesom der opstod nogle ideer under hækling af modellerne.

Jeg vil og kan ikke tage æren for bogen selv, da flere professionelle og kreative mennesker har arbejdet på den. Forlagets redaktør Merete har tryllet med teksterne, mens grafikeren Marianne lavede kunst med layout'en, og Claus har taget nogle meget smukke billeder :o)

Jeg vil takke mange gange alle dem, der er nævnt ovenfor, for inspiration, muligheder og samarbejdet! :o)




7 kommentarer:

  1. Det må være kæmpe stort, og efter min mening kan du godt gå igang med én mere. Jeg var så heldig at få din bog i fødselsdagsgave i går, og har derfor også trukket mig fra din Give Away. Jeg glæder mig meget til at komme igang med den, og dermed var det også de sidste bog på markedet som jeg gider eje. Så lav nogle flere bøger, for efter min mening er der alt for få hæklebøger på markedet. Det er jo blevet ret populært at hækle igen :)Ellers skal man få oversat nogle af de engelske bøger, jeg er nemlig ikke så skrap til at hækle efter engelske opskrifter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Majbrit! Tak for opfordring - det lyder som en positiv tilbagemelding! Jeg er helt enig i at hækling igen er på mode, og jeg kan godt mærke det på reaktionerne på min blog :o) Og tak for din besked på give away indlægget, så andre kan få større chancer til at vinde :o) Kh

      Slet
  2. sjovt at læse og så skønt at få lov at være heldig - uanset citatet.. Fantastisk som ting lige pludselig kan tage fart....

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret, og utroligt at livet kan ligne et puslespil :o) Det føles i hvert fald som om jeg har været det rette sted på det rette tidspunkt... :o)

      Slet
  3. Hej Helena,

    Stort tillykke med din nye bog. Forsiden er fantastisk flot (skønne farver og fint hæklearbejde!) Jeg er spændt på at se indholdet.

    I december 2012 udkom min første bog Fine & farverige GAVER - du selv kan lave, og i morgen (10. juni 2013) går min første hæklebog i trykken, så den ligger klar om et par uger. Begge bøger er på forlaget Klematis, og jeg kan ud fra dit blogindlæg her læse, at vi er kommet i gang med vores bøger på nogenlunde samme måde - via Claus Dalby.

    Min historie fortæller jeg om i DETTE BLOGINDLÆG ...!

    Held og lykke med bogsalget! :-)

    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!

      Mange tak for din søde kommentar! Jeg vidste at du havde lavet en bog hos Klematis - denne nyhed kunne man ikke komme uden om i Bloglandet :o) I efteråret sidste år blev jeg fast læser på din blog uden at jeg vidste at du var i gang med bogen, men så kom jeg selv i gang med min bog, og der var slet ikke tid til at følge andre blogs - det kender du sikkert godt :o)

      Det kunne være sjovt at mødes en gang ;o)

      Kh Elena

      Slet
  4. Kære Elena
    Stort tillykke med bogen:-)
    Er lige faldet over din blog, da jeg sidder og skriver et indlæg om din bog, og lige ville se om der var en blog at henvise til. Så faldt jeg over dette indlæg og blev helt vildt glad - hvor er det fedt du sådan har fundet inspiration i Hæklede Dyr:-) Jeg blev selv oprindeligt inspireret til at lave Hæklede Dyr, da jeg så bogen Crobots. Den er super flot din bog - og jeg kan virkelig godt li' ideen med en grundopskrift man bygger videre på. Det gør projekterne meget overskuelige, men fungerer også godt ift. at inspirere til selv at finde på variationer.
    Held og lykke med bogen:-)
    Kh Maja

    SvarSlet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...