onsdag den 5. juni 2013

Patchwork kage til Fars dag

Er du klar til Fars dag? Vi er klar! :o) 



Julia og jeg har bagt en kage til far, og pyntet den med friske frugter/bær i patchwork stil. Kagen har jeg set på denne blog, og den er nem at lave :o) Her er så opskriften.

Du skal bruge:
  • til dejen: 200 g mandler, 1 pakke TUC kiks (75 g), 6 æggehvider og 400 g sukker,
  • til creme: 4 dl fløde, 4 dl cremefraiche, 2 tsk vaniljesukker,
  • friske frugter og bær til pynt.
Fremgangsmåden:
  • Mandler og kiks blendes sammen til det bliver til mel (jeg har brugt mandeljern). Æggehvider piskes til de er hvide og luftige, tilsæt sukker og pisk det forsigtigt til en tyk creme. Bland æggehviderne med mandler/kiks og vend om. Dejen fordeles i en form med bagepapir og bages i 22-25 min. ved 180 grader (i varmluftsovn). Kagebunden kan godt bages et par dage i forvejen, hvis man lader være med at pynte den med creme og frugt.
  • Fløde piskes og blandes med cremefraiche og vaniljesukker. Creme smøres på kagebunden ca. 1 cm fra kanterne, så det ikke flyder over kanten.
  • Pyntes med frugter og bær i skiver.
I må have en god Fars dag!


12 kommentarer:

  1. mmm den ser lækker ud, her er fars dag gået lidt i vasken da far er på arbejde indtil kl 19, men så hygger vi om ham når han har en fridag

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber at I har fået hygget jer i går efter fars arbejdsdag :)

      Slet
  2. Hvor er den fin.. Mums!!!

    SvarSlet
  3. Wauw! Hvor ser det godt ud. Tak for opskrift.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt! Vil kun anbefale kagen - den er nem at lave og smager godt. Kagebunden minder lidt om kransekage - måske pga. mandler, og den er lidt hård, men bliver blødere og lige tilpas efter cremen kommer på :o)

      Slet
  4. Kanon idé med patchwork af den slags på kagen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes også at den ser godt ud, og smager også :o)

      Slet
  5. Hej Elena jeg skal lave tuc kager til min søns studentergilde. jeg har brug for at vide hvor stor en form du har brugt til din kage?. Jeg har prøvet at bage Tuc kage før, og de er bare så gode. Elsker din ide med patchwork. Vh Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Annette! Min form er ca. 23 cm x 37 cm.

      Slet
  6. Congratulations! This post is going to be featured over at Diana Rambles on Friday and has been pinned in the Featured at Diana Rambles board at Pinterest, Tweeted, and Recommended on G+. Please grab a featured button off my sidebar or via the link under the features. Thanks for sharing this awesome idea!

    SvarSlet
  7. Yummy! I would love it if you joined and contribute your awesome posts at my link party at City of Creative Dreams, starts on Fridays :D Hope to see you there at City of Creative Dreams Link Party.

    SvarSlet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...