søndag den 8. december 2013

Hæklede julekugler


Så blev jeg færdig med julekugle-projektet ;o) Faktisk blev kuglerne færdige for ca. en uge siden, men det var en stor udfordring at tage nogle pæne billeder i denne mørke tid...

Jeg har hæklet tre forskellige kugler, og de blev i tre forskellige størrelser. Det var en prøvehækling, og hæklenålens størrelse blev varieret fra kugle til kugle. Det er bare svært at vurdere hvor stor kuglen bliver, når man hækler den første gang. 

Kuglen til venstre er ca. 10 cm i dia. og kuglen i midten er ca. 12 cm i dia., mens kuglen til højre er ca. 8 cm i dia.

Som jeg skrev før, blev de hæklet i almindeligt bomuldsgarn, men jeg tror at det vil fungere bedre med merceriseret garn. Det er ikke så blødt som almindeligt garn, og holder formen bedre. 

God 2. søndag i advent til Jer!


20 kommentarer:

  1. Jeg tror, jeg er forelsket! De er rigtig flotte! Jeg har godt fulgt dit projekt fra sidelinjen.
    Hvordan har du afstivet dem?

    SvarSlet
  2. Og Ja - det er en træls årstid at skulle få nogle gode billeder i kassen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre, Anita - tak! Jeg er i gang med at lave flere indlæg om kuglerne, så der kommer forklaring til detaljerne ;)

      Slet
  3. De er blevet rigtig fine og jeg kan rigtig godt lide "letheden" i disse, frem for de massive julekugler :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Aslaug! Ja, de er med luft i og skulle pustes op ;)

      Slet
  4. de er rigtig flotte, vil også gerne vide hvordan du har stivet dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar, Helene. Jeg laver flere indlæg om det i næste uge - med opskrift på stivelse og hækleopskrifter. :)

      Slet
  5. er opskriften her på din blog..
    de er fantastisk flotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg laver et indlæg med opskriften i næste uge. Mvh

      Slet
  6. god advent til dig.
    dine julekugler er skønne!!

    SvarSlet
  7. Hold da op, Elena, hvor er de smukke! Det er jo helt vildt! Så fine og lette!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Anja! Jeg er glad for så meget positiv respons, og det betyder jo at det igangværende projekt, jeg viste i din blogleg, var lige sagen :)

      Slet
  8. De er da bare super flotte. Sikke et arbejde ser det ud til at være. Glæder mig til at læse mere om dem..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Tanja! Det er dejligt at læse positive tilbagemeldinger :)

      Slet
  9. De er fine og luftige.....tror du har ret i at det ville være godt og bruge tyndt merceriseret bomuldsgarn.

    SvarSlet
  10. Wow! Very, very beautiful!!

    SvarSlet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...