tirsdag den 10. december 2013

Kartoffelmel-stivelse opdatering

I forbindelse med mit julekugle-projekt har jeg prøvet en ny opskrift på kartoffelmel-stivelse. Jeg synes at man får mere jævn klister og bedre resultat i det hele taget. I får opskriften med forklaringen her, og så opdaterer jeg min DIY.

1 spiseske kartoffelmel opløses i 0,5 l lunket vand.















Glasset/skål med opløsningen sættes på dampbad - læg evt. et køkkenstykke i bunden under skålen.

Rør hele tiden i. Opløsningen varmes op til den er blevet tykkere og mere gennemsigtig. Den skal ligner klister i konsistensen.



Skålen med kartoffelmelklister tages op og køles af til man kan røre ved det med hænder.

4 kommentarer:

  1. Hvordan har du fået dem så runde, eller rettere hvordan har du fået dem til at holde faconen, mens du stivede dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Irene. Det her er bare opskriften på stivelse. Jeg laver en diy til kuglerne med hækleopskrifter og forklaring til fremgangsmåden. Mvh

      Slet
  2. Wow hvor er den flot :-) Du er simpelthen en ørn til det hækling :-)

    SvarSlet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...